Το 66% των υπαλλήλων γραφείου των φαρμακευτικών εταιρειών στην Ελλάδα αξιολογούν θετικά την συνολική εμπειρία εργασίας από το σπίτι. Λιγότερη θετική είναι η αποτίμηση για τους υπαλλήλους πεδίου, που είχαν και μεγαλύτερες αλλαγές στο ρόλο και στις αρμοδιότητες τους.
Αυτό ανέδειξε μελέτη για τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στην ελληνική φαρμακευτική αγορά, που διενήργησε η IQVIA Consulting. H μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Μάιο-Ιούλιο του 2020 και βασίστηκε κυρίως σε έρευνα της IQVIA σε εργαζομένους φαρμακευτικών εταιρειών καθώς και σε συνεντεύξεις με στελέχη της αγοράς.
Στο πρώτο κύμα της πανδημίας, οι εταιρείες αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες στη διαχείριση της κρίσης και στη μετάβαση των εργαζομένων σε εργασία από το σπίτι.Οι περισσότεροι εργαζόμενοι είδαν αλλαγή στους ρόλους τους, με πιο σημαντική στους υπαλλήλους πεδίου.
Επίσης αυξήθηκε ο φόρτος εργασίας των εργαζομένων, κάτι το οποίο ήταν πιο έντονο στους υπαλλήλους γραφείου, στα μέλη της διοικητικής ομάδας καθώς και σε κάποιες λειτουργίες όπως στην εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλες τις δυσκολίες, οι περισσότεροι εργαζόμενοι συμφωνούν ότι οι τοπικοί οργανισμοί, η τοπική ηγεσία καθώς και τα μεσαία διοικητικά στελέχη ανταποκρίθηκαν με μεγάλη επιτυχία στην κρίση COVID-19.
Όσον αφορά την αποτίμηση της εργασίας από το σπίτι, οι περισσότεροι εργαζόμενοι γραφείου αξιολογούν θετικά την εμπειρία αυτή, ενώ η αποτίμηση είναι λιγότερο θετική για τους υπαλλήλους πεδίου που είχαν και μεγαλύτερες αλλαγές στο ρόλο και στις αρμοδιότητες τους λόγω της εργασίας από το σπίτι.
Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι θεωρούν ότι η εργασία από το σπίτι είχε θετικές επιπτώσεις για τους ίδιους, κυρίως στην επικοινωνία/συνεργασία, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στην αυτονομία και στην παραγωγικότητα, καθώς και για τον οργανισμό όσον αφορά τη διαφάνεια, την ταχύτητα εκμάθησης, την επικοινωνία/συνεργασία, την ταχύτητα εκτέλεσης και την ταχύτητα λήψης αποφάσεων.
Διαχείριση επόμενων φάσεων
Οι φαρμακευτικές εταιρείες, σύμφωνα με την IQVIA, θα πρέπει να προσαρμόζουν τις δράσεις τους βασιζόμενες σε 3 κύριους άξονες:
- την επικοινωνία με τους εργαζομένους
- τη διαχείριση της κρίσης
- τη διαχείριση της επιστροφής στο χώρο εργασίας και συνέχισης της εργασίας από το σπίτι
Οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των εργαζομένων, να προσαρμόζουν τα μέτρα προφύλαξης και να υποστηρίζουν και να διευκολύνουν την εργασία από το σπίτι. Την περίοδο που διεξήχθη η μελέτη, οι εργαζόμενοι προτιμούσαν μετά το καλοκαίρι να δουλεύουν από το σπίτι κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα.
Πηγή: virus.com.gr