Η Ε.Ε.ΦΑ.Μ. διοικείται από 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο που εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση των μελών της με μυστική δια ψηφοδελτίων ψηφοφορία.

Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι διετής.

Διοικητικό Συμβούλιο

Ντανιέλα Μάλο
Ντανιέλα Μάλο Πρόεδρος
βιογραφικό

Ντανιέλα Μάλο

Η Ντανιέλα Μάλο είναι Head of BU Consumer Healthcare στην εταιρεία ΒΙΑΝ, εταιρία του Ομίλου Γιαννακόπουλου και ειδικεύεται στη διαχείριση προϊόντων ΜΗΣΥΦΑ και Αυτοφροντίδας. Από το 2013 έχει στην ευθύνη της κορυφαία προϊόντα αυτοφροντίδας στην Ελλάδα, έχοντας καταφέρει να επιτύχει σημαντική περαιτέρω ανάπτυξη εφαρμόζοντας 360 marketing approach.

Έχει διατελέσει σε θέσεις Marketing Manager, Product Manager, Digital Manager, Market Research Manager και Key Account Manager ποικίλων προϊόντων Αυτοφροντίδας σε εταιρίες του χώρου της υγείας. Ξεκίνησε την πορεία της στο Ινστιτούτο Ελληνικών Εξαγωγών Ελλάδος, έχοντας συμμετάσχει στην συγγραφή μελετών της πορείας των ελληνικών εξαγωγών καθώς και διμερών σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες.

Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Μάρκετινγκ και Digital Επικοινωνίας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και πτυχίο Διεθνούς Εμπορίου.

Είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ε.Φα.Μ. και μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ.

Παναγιώτης Κοσμαράς
Παναγιώτης Κοσμαράς Αντιπρόεδρος
βιογραφικό

Παναγιώτης Κοσμαράς

Ο Κοσμαράς Παναγιώτης είναι District Sales Manager στην Amgen Ελλάς. Άρχισε τη σταδιοδρομία του στο χώρο του φαρμάκου το 2006 σαν επιστημονικός συνεργάτης στην εταιρεία Sanofi Aventis

Στο δυναμικό της Amgen Ελλάς εντάχθηκε , σαν επιστημονικός συνεργάτης, το 2010 . Το 2014 μετακινήθηκε στο τμήμα marketing της εταιρείας , έχοντας  στην ευθύνη του το Νο1 φάρμακο Οστεοπόρωσης στην Ελλάδα, ενώ το 2019 ανέλαβε τη θεραπευτική κατηγορία της Καρδιολογίας .

Είναι μέλος της ΕΕΦΑΜ από το 2017 και μέλος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.

Ο Κοσμαράς Παναγιώτης είναι απόφοιτος του τμήματος Χημείας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παύλος Νικολάου
Παύλος Νικολάου Γενικός Γραμματέας
βιογραφικό

Παύλος Νικολάου

Ο Παύλος Νικολάου εργάζεται στην φαρμακευτική αγορά από το 1998 και τα τελευταία 20 χρόνια βρισκόταν στην Genesis Pharma. Από το 2018 ήταν επικεφαλής του τμήματος Operational Excellence που είχε ευθύνη για συστήματα όπως CRM, BI Analytic Tools, Πλατφόρμες Εκπαίδευσης και τις Έρευνες Αγοράς. Επίσης, είχε στην ευθύνη του την ομάδα των Κey Αccount Μanager, η οποία είχε επικοινωνία με τα φαρμακεία των νοσοκομείων και των ΕΟΠΥΥ. Έχει αποτελέσει μέλος διάφορων επιτροπών του ΣΦΕΕ.

Πριν από την Genesis Pharma έχει εργαστεί σε ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες, ξεκινώντας την καριέρα του από την Π.Ν. Γερολυμάτος και μετά στην GlaxoWellcome/GlaxoSmithKline.

Τα 10 πρώτα χρόνια εργάστηκε σε τμήματα πωλήσεων ως Ιατρικός Επισκέπτης & Product Specialist, ενώ μετά τα επόμενα 5 χρόνια στο τμήμα μάρκετινγκ από τη θέση του Product Manager. Στη συνέχεια εντάχθηκε σε τμήματα τα οποία αφορούν τις λειτουργίες με τις οποίες ασχολούταν έως σήμερα, αρχικά από τη θέση του Marketing & Sales Effectiveness Manager και μετά στην τελευταία θέση του Operational Excellence Manager.

Είναι κάτοχος Diploma in Management Studies και MBA του Business school του Nottingham Trent University και είναι παντρεμένος με τρία παιδιά.

Ιωάννης Ανδρουτσόπουλος
Ιωάννης Ανδρουτσόπουλος Ταμίας
βιογραφικό

Ιωάννης Ανδρουτσόπουλος

Ο Ιωάννης Ανδρουτσόπουλος είναι Omnichannel / Digital Lead στην GSK Ελλάς.

Άρχισε τη σταδιοδρομία του στο χώρο του φαρμάκου το 2001 σαν επιστημονικός συνεργάτης στην GSK (Respiratory & Antibiotics).

Aπό το 2005 έχει εργαστεί σε διαφορετικές θέσεις στο Digital, έχοντας εκτενή εμπειρία σε Commercial Transformation & Multichannel / Omnichannel Marketing.

Από το 2018 είναι στην θέση του Digital Lead.

Είναι απόφοιτος του University of Portsmouth σε ΒΑ (Business Administration), είναι κάτοχος MBA του Business school του Nottingham Trent University & ALBA Business School (Digital Marketing).

Επίσης είναι κάτοχος του αναγνωρισμένου σε UK επαγγελματικού τίτλου ‘Omnichannel Marketing’ by AVADO (powered by Google).

Είναι μέλος της ΕΕΦΑΜ από το 2022.

Κωνσταντίνος Δικαίος
Κωνσταντίνος Δικαίος Μέλος
βιογραφικό

Κωνσταντίνος Δίκαιος

Ο Κωνσταντίνος Δίκαιος ξεκίνησε την καριέρα του στη φαρμακοβιομηχανία Demo ΑΕ το 2009 και από τότε έχει εργαστεί σε διάφορες θέσεις στον τομέα πωλήσεων και μάρκετινγκ, καθώς και σε διάφορες θεραπευτικές κατηγορίες όπως Καρδιολογία, Εσωτερική Παθολογία, Νεφρολογία, Ουρολογία,  Λοιμωξιολογία και Αναπνευστικό. Έως και σήμερα, έχει πραγματοποιήσει πολλά επιτυχημένα λανσαρίσματα φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων σε Ελλάδα και Εξωτερικό, καθώς και προϊόντων αυτοφροντίδας στο χώρο του φαρμακείου. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και έχει μεταπτυχιακό στο Marketing & Advertising από το πανεπιστήμιο του Coventry,UK και MBA από το University of Louisville, Kentucky, USΑ. Τώρα εργάζεται ως Product Portfolio Manager Cardiometabolic & General Medicine στην εταιρεία Lavipharm. Είναι μέλος της ΕΕΦΑΜ από το 2017.

Χάρης Μηλάτος-Φακούντος
Χάρης Μηλάτος-Φακούντος Μέλος
βιογραφικό

Χάρης Μηλάτος-Φακούντος

O Xάρης Μηλάτος Φακούντος ξεκίνησε την καριέρα του το 2015 στην PricewaterhouseCoopers (PwC) αλλά και στο Bertha Centre for Social Innovation & Entrepreneurship στο Cape Town της Νότιας Αφρικής. Η πρώτη επαφή του Χάρη με στον φαρμακευτικό κλάδο πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2016 όταν εντάχθηκε στην ομάδα της Janssen ως Μedical Sales Representative Immunology/Neuroscience όπου και παρέμεινε για μία περίοδο 3 ετών. Το 2019 μετακινήθηκε στην Abbvie υποστηρίζοντας την ομάδα πωλήσεων της Ανοσολογίας. Tρία (3) έτη αργότερα ανέλαβε τον ρόλο του Brand Manager στην Ρευματοειδή αλλά και ψωριασική Αρθρίτιδα. Σήμερα βρίσκεται στον ρόλο του Brand manager Δερματολογίας στην Abbvie.

Έχει σπουδάσει Οπτική και Οπτομετρία στο A.T.E.I Aθήνας ενώ είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Master in International Healthcare Management policy and economics από το Business School: SDA Bocconi.

Στέλλα Κωνσταντοπούλου
Στέλλα Κωνσταντοπούλου Mέλος
βιογραφικό

Στέλλα Κωνσταντοπούλου

Η Στέλλα Κωνσταντοπούλου βρίσκεται στην εταιρεία SERVIER από το 2023 στη θέση της Product Manager στην Καρδιολογία και συγκεκριμένα διαχειρίζεται φάρμακα υπέρτασης και υπεριλιπιδαιμίας. Η πρώτη της επαφή με το Φαρμακευτικό Marketing ήταν το 2018 όταν εντάχθηκε στο δυναμικό της ΒΙΑΝ, εταιρείας του ομίλου Γιαννακόπουλου, ως Assistant Product Manager για μία νέα σειρά συμπληρωμάτων διατροφής όταν το 2020 προάχθηκε σε Product Manager Consumer HealthCare στην εταιρεία ΒΙΑΝ, όπου είχε υπό τη διαχείριση της καταναλωτικά προϊόντα που ανήκαν στις κατηγορίες συμπληρωμάτων διατροφής και δερμοκαλλυντικών, καθώς και ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ στις κατηγορίες επείγουσας αντισύλληψης και βρεφικών κολικών. Επιπλέον, έχει διατελέσει σε θέση Regulatory Affairs Manager στην εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής Power Health.

Έχει σπουδάσει Χημικός στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ενώ είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Master of Science στην Οργανική Χημεία του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Master in Business Administration του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Αναπληρωματικά Μέλη

Κωνσταντίνος Τσαπόγας
Κωνσταντίνος Τσαπόγας Aναπληρωματικό Μέλος
βιογραφικό

Μάνος Χριστοδουλάκης

Ο Μάνος Χριστοδουλάκης είναι απόφοιτος του Βαρβάκειου Πρότυπου Λυκείου και της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Επίσης είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη “Διοίκηση Βιομηχανιών Τροφίμων” από το “Mediterranean Agronomic Institute” στο Montpellier της Γαλλίας αλλά και Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ισπανικά.

Επίσης, έχει 15ετή εμπειρία στο χώρο της Ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς, την οποία απέκτησε αρχικά ως Market Research Analyst στην πολυεθνική εταιρεία Sanofi και στη συνέχεια ως Product Manager στην πολυεθνική εταιρεία Recordati.  Από το 2010 έως το 2017 εργάστηκε ως Market Analyst στην ελληνική πολυεθνική εταιρεία Pharmathen, υπεύθυνος για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων της φαρμακευτικής αγοράς με στόχο την πρόβλεψη των πωλήσεων των προϊόντων της εταιρείας στις αγορές όπου δραστηριοποιούταν και την επιλογή των προς ανάπτυξη προϊόντων. Από τον Απρίλιο του 2017 έως το τέλος του 2019 εργάσθηκε ως Υπεύθυνος Marketing στην εταιρεία Eurodiet Med, όπου ανέπτυξε και υλοποίησε το marketing plan για το σύνολο των προϊόντων της εταιρείας και αποφάσιζε και ήλεγχε την υλοποίηση των on-line & off-line εταιρικών προωθητικών ενεργειών. Σήμερα εργάζεται εθελοντικά ως Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών (ΠΑ.Κ.Ο.Ε.), με αρμοδιότητα την προώθηση της εικόνας του οργανισμού. Στα πλαίσια αυτά σχεδιάζει, συντονίζει και εκτελεί σχέδια επικοινωνίας, για τις δραστηριότητες του οργανισμού και προωθεί δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί ο οργανισμός.

Είναι παντρεμένος κι έχει δύο γιους, ενώ ασχολείται και ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία, την ιστιοπλοΐα και το ποδόσφαιρο.

Μάνος Χριστοδουλάκης
Μάνος Χριστοδουλάκης Aναπληρωματικό Μέλος
βιογραφικό

Μάνος Χριστοδουλάκης

Ο Μάνος Χριστοδουλάκης είναι απόφοιτος του Βαρβάκειου Πρότυπου Λυκείου και της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Επίσης είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη “Διοίκηση Βιομηχανιών Τροφίμων” από το “Mediterranean Agronomic Institute” στο Montpellier της Γαλλίας αλλά και Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ισπανικά.

Επίσης, έχει 15ετή εμπειρία στο χώρο της Ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς, την οποία απέκτησε αρχικά ως Market Research Analyst στην πολυεθνική εταιρεία Sanofi και στη συνέχεια ως Product Manager στην πολυεθνική εταιρεία Recordati.  Από το 2010 έως το 2017 εργάστηκε ως Market Analyst στην ελληνική πολυεθνική εταιρεία Pharmathen, υπεύθυνος για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων της φαρμακευτικής αγοράς με στόχο την πρόβλεψη των πωλήσεων των προϊόντων της εταιρείας στις αγορές όπου δραστηριοποιούταν και την επιλογή των προς ανάπτυξη προϊόντων. Από τον Απρίλιο του 2017 έως το τέλος του 2019 εργάσθηκε ως Υπεύθυνος Marketing στην εταιρεία Eurodiet Med, όπου ανέπτυξε και υλοποίησε το marketing plan για το σύνολο των προϊόντων της εταιρείας και αποφάσιζε και ήλεγχε την υλοποίηση των on-line & off-line εταιρικών προωθητικών ενεργειών. Σήμερα εργάζεται εθελοντικά ως Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών (ΠΑ.Κ.Ο.Ε.), με αρμοδιότητα την προώθηση της εικόνας του οργανισμού. Στα πλαίσια αυτά σχεδιάζει, συντονίζει και εκτελεί σχέδια επικοινωνίας, για τις δραστηριότητες του οργανισμού και προωθεί δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί ο οργανισμός.

Είναι παντρεμένος κι έχει δύο γιους, ενώ ασχολείται και ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία, την ιστιοπλοΐα και το ποδόσφαιρο.

Μέλη της Ελεγκτικής Επιτροπής

Κώστας Σπυρόπουλος
Κώστας Σπυρόπουλος Μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής
βιογραφικό

Κώστας Σπυρόπουλος

Ο Κώστας Σπυρόπουλος είναι ιδρυτής της εταιρείας C.e.G. consulting. Από το 2016 παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες προς Φαρμακευτικές Εταιρείες και Εταιρείες παροχής υπηρεσιών Υγείας, σε θέματα Επιχειρηματικής Ηθικής, Εταιρικής Συμμόρφωσης και Εταιρικής Διακυβέρνησης. Στόχος του είναι οι συνεργαζόμενες εταιρείες/οργανισμοί να αναπτύξουν κουλτούρα ηθικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς, όπου λήψη των αποφάσεων θα βασίζονται αρχές και αξίας. Επίσης η υποστήριξη εταιρειών και οργανισμών να αντιληφθούν και να αξιολογήσουν την μεγάλη εικόνα του περιβάλλοντος στο οποίο επιχειρούν, για την καλύτερη προσαρμογή τους στο θεσμικό πλαίσιο, με σκοπό την αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων τους . Είναι πιστοποιημένος Compliance Officer και Data Protection Officer. Είναι κάτοχος ΜΒΑ από το ΟΠΑ και πτυχιούχος Μαθηματικός από το Παν. Πατρών. Διαθέτει μακροχρόνια εμπειρία σε Φαρμακευτική Εταιρεία ως: Compliance Officer (Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη), Υπεύθυνος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και σε ρόλους του Τμήματος Πωλήσεων. Έχει συμμετάσχει στην επεξεργασία και συγγραφή Κωδίκων Επιχειρηματικής Συμπεριφοράς εταιρειών και συνδέσμων και στη συγγραφή του «Οδηγού Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας» του Ελληνικού Δικτύου για τη Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Συμμετέχει ως ομιλητής σε συνέδρια και εκδηλώσεις για θέματα Επιχειρηματικής Συμπεριφοράς και Συμμόρφωσης. 

Παναγιώτης Μπατζιόλας
Παναγιώτης Μπατζιόλας Μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής
βιογραφικό

Παναγιώτης Μπατζιόλας

Ο Παναγιώτης Μπατζιόλας είναι Commercial Team Leader στην εταιρεία Novartis Hellas. Τα τελευταία 12 χρόνια εργάζεται στην Novartis, έχοντας περάσει από διάφορους ρόλους πωλήσεων και μάρκετινγκ σε πολλές θεραπευτικές περιοχές (Ρευματολογία, Δερματολογία, Ηπατολογία, Ανοσολογία, Λοιμωξιολογία & Αναπνευστικά). Από το 2014 έχει αναλάβει ρόλους αυξημένης ευθύνης στο Marketing (Brand Manager Dermatology, Senior Brand Manager Dermatology & Senior Brand Manager Rheumatology), ενώ τον Οκτώβριο του 2019 ανέλαβε για 9 μήνες ως assignment, το ρόλο του Commercial Launch Excellence Liaison Rheumatology στο Region Europe. Το Δεκέμβριο του 2020 ανέλαβε Διευθυντής πωλήσεων στις ομάδες των Αναπνευστικών Νοσημάτων.

Είναι κάτοχος πτυχίου Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας & κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου στο Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας.

Από το 2018 είναι ambassador της ΕΕΦΑΜ για την Novartis Hellas, έχει βραβευθεί στα Αριστεία Φαρμακευτικού Μάνατζεμεντ της ΕΕΦΑΜ για 3 συνεχομένες φορές και είναι μέλος του ΔΣ από το 2020.

Θωμάς Δόκιος
Θωμάς Δόκιος Μέλος της Ελεγκτικής Επιτροπής
βιογραφικό

Μάνος Χριστοδουλάκης

Ο Μάνος Χριστοδουλάκης είναι απόφοιτος του Βαρβάκειου Πρότυπου Λυκείου και της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Επίσης είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη “Διοίκηση Βιομηχανιών Τροφίμων” από το “Mediterranean Agronomic Institute” στο Montpellier της Γαλλίας αλλά και Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ισπανικά.

Επίσης, έχει 15ετή εμπειρία στο χώρο της Ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς, την οποία απέκτησε αρχικά ως Market Research Analyst στην πολυεθνική εταιρεία Sanofi και στη συνέχεια ως Product Manager στην πολυεθνική εταιρεία Recordati.  Από το 2010 έως το 2017 εργάστηκε ως Market Analyst στην ελληνική πολυεθνική εταιρεία Pharmathen, υπεύθυνος για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων της φαρμακευτικής αγοράς με στόχο την πρόβλεψη των πωλήσεων των προϊόντων της εταιρείας στις αγορές όπου δραστηριοποιούταν και την επιλογή των προς ανάπτυξη προϊόντων. Από τον Απρίλιο του 2017 έως το τέλος του 2019 εργάσθηκε ως Υπεύθυνος Marketing στην εταιρεία Eurodiet Med, όπου ανέπτυξε και υλοποίησε το marketing plan για το σύνολο των προϊόντων της εταιρείας και αποφάσιζε και ήλεγχε την υλοποίηση των on-line & off-line εταιρικών προωθητικών ενεργειών. Σήμερα εργάζεται εθελοντικά ως Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών (ΠΑ.Κ.Ο.Ε.), με αρμοδιότητα την προώθηση της εικόνας του οργανισμού. Στα πλαίσια αυτά σχεδιάζει, συντονίζει και εκτελεί σχέδια επικοινωνίας, για τις δραστηριότητες του οργανισμού και προωθεί δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί ο οργανισμός.

Είναι παντρεμένος κι έχει δύο γιους, ενώ ασχολείται και ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία, την ιστιοπλοΐα και το ποδόσφαιρο.