Blog
Blog
Τέλος τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία με χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης – Τι πρέπει να κάνουν οι κλινικές

Αυλαία πέφτει στα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία στις 30 Ιουνίου, καθώς ολοκληρώνεται η χρηματοδότησή τους από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ήδη ο ΕΟΠΥΥ έχει ενημερώσει τις ιδιωτικές κλινικές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα να επισπεύσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να υποβάλλουν στον Οργανισμό τα απαραίτητα χαρτιά.
Ειδικότερα όπως αναφέρει ο Οργανισμός τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία θα αποζημιωθούν από το ταμείο ανάκαμψης μόνο αν οι ασθενείς λάβουν εξιτήριο έως τις 30 Ιουνίου με βάση τον προγραμματισμό.
Ταυτόχρονα η κλινικές για να εισπράξουν όσα τους οφείλονται θα πρέπει έως τις 20 Ιουλίου να έχουν υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και τα απαραίτητα έγγραφα στον ΕΟΠΥΥ.
Πάντως η υπόθεση με τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία από το ταμείο ανάκαμψης δεν στέφθηκε και με επιτυχία. Είναι ενδεικτικό ότι η κυβέρνηση ξεκίνησε να διαφημίζει το πρόγραμμα μιλώντας για 50.000 δωρεάν χειρουργεία στον δημόσιο τομέα.
Στη συνέχεια οι επεμβάσεις μειώθηκαν στις 35.000, «κουρεύτηκαν» περαιτέρω στις 33.000, ενώ τους τελευταίους μήνες η ηγεσία του υπουργείου υγείας έθεσε ως… ορόσημο τις 19.000.
Σύμφωνα με πληροφορίες του HealthReport.gr, υπολογίζεται ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 20.000 δωρεάν απογευματινά χειρουργεία τόσο στα δημόσια νοσοκομεία όσο και στις ιδιωτικές κλινικές.
Κι αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο καθώς ήδη από τους πρώτους μήνες τα δημόσια νοσοκομεία έπαψαν να χειρουργούν το απόγευμα, κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού τόσο γιατρών και ιδιαίτερα αναισθησιολόγων, όσο και νοσηλευτικού προσωπικού.
Παράλληλα και οι ασθενής ήταν διστακτικοί στο να μετακινηθούν στις ιδιωτικές κλινικές όπου είχαν ανατεθεί 11.000 επεμβάσεις, αφού οι περισσότεροι επιθυμούσαν να χειρουργηθούν από τον γιατρό της επιλογής τους σε δημόσιο νοσοκομείο.
Ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρατηρήθηκαν δυσλειτουργίες και με την αποπληρωμή των εργαζομένων στο ΕΣΥ αλλά και των ιδιωτικών κλινικών.
Είναι ενδεικτικό ότι μέχρι τον περασμένο Μάρτιο ο ιδιωτικός τομέας παρέμενε απλήρωτος για πάνω από 7 μήνες. Χρειάστηκαν αρκετές παρεμβάσεις από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Κλινικών Ελλάδος για να καταβληθούν τα πρώτα ποσά.
Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ για τα απογευματινά χειρουργεία

Θέτουμε υπόψη σε όλους τους δικαιούχους αλλά και στους συμβεβλημένους παρόχους υπηρεσιών Υγείας ότι ο τρέχων κύκλος του Έργου Επιχορήγηση της ΕΚΑΠΥ και του ΕΟΠΥΥ για Οργανωτικές και λοιπές παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της διενέργειας των εκκρεμών επεμβάσεων της λίστας χειρουργείων» (MIS 5223768), που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται και από τον ΕΟΠΥΥ ως προς την αποζημίωση των ιδιωτικών δομών, με Υπουργείο Ευθύνης το Υπουργείο Υγείας, ολοκληρώνεται στις 30 Ιουνίου 2026.
Ενόψει αυτού, ενημερώνουμε τους συνεργαζόμενους Παρόχους Υπηρεσιών Υγείας, ότι επιλέξιμες δαπάνες του προγράμματος αφορούν σε περιστατικά που έχουν αναγγελία εξιτηρίου στον ΕΟΠΥΥ έως 30/06/2026
Για λόγους ομαλής ολοκλήρωσης του αντικειμένου της Δράσης, η υποβολή για το μήνα 06/2026 της κατηγορίας «02510 ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΛΕΙΣΤΗΣ – ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ – ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΑ και 05251 Μ.Η.Ν. ΟΦΘΑΛΟΜΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΑ», θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί στο edapy και αποσταλεί το φυσικό αρχείο της στην ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ έως και 20/07/2026 προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα η ψηφιοποίηση, η εκκαθάριση και η πληρωμή των υποβαλλόμενων δαπανών.
Πηγή: healthreport.gr
