Στόχος της νέας διοικήσης της 1ης ΥΠΕ είναι η νέα υπεάρχης είναι η διαρκής βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών υγείας. Η κ.Μπαλαούρα υποσχέθηκε την στενή συνέργεια με την Ένωση Ασθενών Ελλάδας, για στοχευμένες υπηρεσίες υγείας. Την Ένωση εκπροσώπησαν η πρόεδρος του Δ.Σ., Βάσω-Ραφαέλα Βακουφτσή, η Α’ Αντιπρόεδρος, Μέμη Τσεκούρα, ο γενικός γραμματέας, Νίκος Δέδες, η σύμβουλος διοίκησης, Ναταλία Τουμπανάκη, και ο υπεύθυνος Δημοσίων Υποθέσεων, Αναστάσιος Σαμουηλίδης.
Στρατηγική Προτεραιότητα η Ποιότητα
Επιτακτική ανάγκη είναι η ανάπτυξη αξιόπιστων δεικτών μέτρησης της ποιότητας, που θα αντικατοπτρίζουν τις εμπειρίες των ασθενών. Σύμφωνα τη διοκήτρια , στόχος είναι η εισαγωγή συστηματικών μεθόδων αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας, σε συνεργασία με τον Ο.ΔΙ.Π.Υ. και την ενεργή συμμετοχή των ασθενών στη διαδικασία αυτή σύμφωνα με τα πρότυπα που η ίδια είχε εφαρμόσει κατά τη θητεία της στο Γενικό Αντικαρκινικό-Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Άγιος Σάββας».Μέσα από την συνεργασία τους θα ενισχυθεί η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα της υγειονομικής φροντίδας. Ταυτόχρονα η διοικήτρια ενημερώθηκε για την επικείμενη εκδήλωση Athens Patients’ Forum που διοργανώνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας στην Αθήνα σε συνεργασία με το Γραφείου του ΠΟΥ στην Αθήνα για την Ποιότητα της Φροντίδας και την Ασφάλεια των Ασθενών στις 20 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο του HEALTH-IQ Project.
Ο ρόλος των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας
Οι δυο πλευρές επικεντρώθηκαν στο ρόλο των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν βασική συνιστώσα για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη διασφάλιση της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης στα νοσοκομεία. Από την πλευρά της Ένωσης υπογραμμίστηκε η σημασία των Γραφείων να λειτουργούν ως βασικά σημεία επαφής με τους ασθενείς και να συμβάλλουν στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας.
Εκπαίδευση και Εγγραμματοσύνη των Ασθενών
Κοινό πεδίο αναφοράς είναι η σημασία της εκπαίδευσης και της εγγραμματοσύνης των ασθενών. Η πρόσβαση σε αξιόπιστη πληροφόρηση, η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ ασθενών και επαγγελματιών υγείας, και η ενεργός συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων για τη θεραπεία τους είναι καθοριστικοί παράγοντες για τη βελτίωση των υγειονομικών αποτελεσμάτων.
Προσδοκία της Ένωσης μέσω της συνεργασίας με την 1η Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής, όπως και με τις υπόλοιπες Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας, είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των ασθενών, την προώθηση των βέλτιστων πρακτικών και την επίτευξη της υψηλότερης ποιότητας φροντίδας για όλους τους πολίτες.