Η τεχνητή νοημοσύνη συχνά προβάλλεται ως το τελευταίο hack για παραγωγικότητα σε πολλούς εργασιακούς χώρους εργασίας. Τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι εργοδότες έχουν βρει δημιουργικούς τρόπους εκμετάλλευσης της τεχνολογίας για να εξοικονομήσουν χρόνο και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους.
Οι νεότεροι εργαζόμενοι ηγούνται σε αυτόν τον τομέα – ή τουλάχιστον αναμένεται να ηγηθούν και βασικός εκπρόσωπός τους είναι η Gen Z, η οποία θεωρείται η πιο ανεπτυγμένη γενιά σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης και άνεσης να αξιοποιήσει την τεχνολογία. Ωστόσο, η πίεση από τις υψηλές αυτές προσδοκίες, φαίνεται ότι ανησυχεί κάποιους εξ αυτών.
Σύμφωνα με στοιχεία του Linkedin, οι εργαζόμενοι της Gen Z αισθάνονται υπερβολικά φορτωμένοι και ανήσυχοι όταν πρόκειται για την τεχνητή νοημοσύνη.
Σε μια πρόσφατη μελέτη, η οποία βασίστηκε σε 2.037 εργαζομένους άνω των 18 ετών, οι ερευνητές ανέφεραν ότι το 41% των εργαζομένων της Gen Ζ δήλωσε ότι προσποιήθηκε ότι ήξερε περισσότερα για την τεχνητή νοημοσύνη από όσα πραγματικά γνώριζε. Μόνο το 18% των εργαζομένων της Gen Χ, για παράδειγμα, παραδέχτηκε ότι έκανε το ίδιο.
Επίσης, οι εργαζόμενοι της Gen Z ήταν κατά 10% πιο πιθανό να δηλώσουν ότι είχαν χρησιμοποιήσει κάποιοι εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, ενώ δεν το είχαν κάνει. Αυτή η συμπεριφορά οφείλεται κυρίως στην ανησυχία των νέων εργαζομένων για τη γνώση τους σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη. Η μελέτη έδειξε ότι το 45% των εργαζομένων της συγκεκριμένης γενιάς ανησυχεί και θεωρεί ότι θα έπρεπε να γνωρίζει περισσότερα για την τεχνητή νοημοσύνη.
Ωστόσο, η Gen Z είναι επίσης η γενιά με τις περισσότερες πιθανότητες να έχει ήδη δοκιμάσει κάποια εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Η έρευνα έδειξε ότι το 82% όσων την εκπροσώπησαν στην έρευνα δήλωσε ότι είχε χρησιμοποιήσει την προηγμένη αυτή τεχνολογία στον χώρο εργασίας. Μόνο το 38% των αντίστοιχων της Gen X δήλωσε ότι είχε κάνει το ίδιο.
«Η έρευνά μας δείχνει ότι σχεδόν το 50% της Gen Ζ αισθάνεται υπερβολικά ‘φορτωμένο’ και ανησυχεί ότι κινδυνεύει να μείνει πίσω, πολλοί παραδέχονται ότι λένε περισσότερα από όσα όντως γνωρίζουν για την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ άλλοι ανησυχούν ότι οι συνάδελφοί τους είναι καλύτερα ενημερωμένοι από αυτούς», δήλωσε σχετικά η Σάρλοτ Ντέιβις του LinkedIn.
«Ενώ είναι κατανοητά τα διαφορετικά συναισθήματα για την τεχνητή νοημοσύνη, είναι εξίσου σημαντικό να σημειωθεί ότι το 92% της Gen Z διακατέχεται από ενθουσιασμό για τη χρήση της τεχνολογίας αυτής στις δουλειές τους και επιθυμούν να μάθουν περισσότερα», υπογράμμισε.
Πηγή: fortunegreece.com