Ποιο το σχέδιο ανάπτυξης του 3ου πυλώνα στη λιανική που εισέρχεται ο Όμιλος – Πού θα ανοίξουν τα πρώτα καταστήματα, πώς θα αναπτυχθεί το δίκτυο σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία
Μερίδιο από μία «πίτα» που φθάνει τα 600 εκατ. ευρώ θα διεκδικήσει ο Όμιλος Fourlis με την είσοδο του στον κλάδο της Υγείας και της Ευεξίας μέσω της στρατηγικής συνεργασίας που σύναψε με την Holland & Barrett. Μία συνεργασία που όπως εξηγεί στο newmoney.gr ο Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis κ. Βασίλης Φουρλής, ουσιαστικά του δίνει το Master Franchise για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία όπου και θα αναπτύξει μακροπρόθεσμα ένα δίκτυο 120 καταστημάτων καθώς και online καταστήματα.
Σε αυτά θα μπορεί να βρει κανείς βιταμίνες, συμπληρώματα διατροφής, αθλητικά συμπληρώματα, εξειδικευμένη διατροφή, φυσικά και οργανικά καλλυντικά κοκ καθώς επίσης και να αναζητήσει συμβουλές από εξειδικευμένο προσωπικό.
«Φέτος θα στηθεί η νέα εταιρεία ξεκινώντας τη δραστηριότητα της απ’ την Ελλάδα», σημειώνει ο κ. Φουρλής. Όπως λέει στόχος είναι τα πρώτα καταστήματα να ανοίξουν το ερχόμενο φθινόπωρο παράλληλα με το διαδικτυακό κατάστημα. «Υπολογίζουμε ότι θα ανοίξουν ταυτόχρονα 4 ως 6 καταστήματα ξεκινώντας απ’ την Αττική», όπως σημειώνει. Αν και τα σημεία εξετάζονται, εξηγεί ότι θα υπάρχει διασπορά επικεντρωνόμενη στα εμπορικά σημεία. «Σίγουρα μιλάμε για το κέντρο της Αθήνας, για τα βόρεια προάστια, τα νότια προάστια, τα μεγάλα malls», διευκρινίζει.
Δεν αποκλείει μάλιστα σε δεύτερη φάση να δημιουργηθούν και κάποια πιο μεγάλα καταστήματα που θα μπορούσαν να ενταχθούν στα Retail Parks που αναπτύσσει σήμερα ο Όμιλος μέσω της Trades Estate. «Με δεδομένο ότι αναπτύσσονται με το χαρακτήρα του convenience retail parks πιθανόν να υπάρξει και εκεί παρουσία», σημειώνει.
Η ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας θα ξεκινήσει το 2023. Την ίδια χρονιά προγραμματίζεται να ξεκινήσει η νέα δραστηριότητα και στις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
«Θα είναι τουλάχιστον για 15 χρόνια η συνεργασία. Και ακολουθεί το ίδιο μοντέλο που έχουμε με αυτό της ΙΚΕΑ και της Intersport. Κοινώς εμείς κάνουμε τις επενδύσεις, εμείς διαχειριζόμαστε το όνομα και αγοράζουμε τα προϊόντα απ’ την Holland & Barrett ή την τοπική αγορά. Είναι δηλαδή ένα είδος Master Franchise», σημειώνει ο κ. Φουρλής διευκρινίζοντας ότι η βρετανική εταιρεία δεν θα έχει καμία συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρικής οντότητας.
«Τα καταστήματα όμως πρέπει να είναι ακριβώς όπως τα καταστήματα στην Αγγλία», προσθέτει. Κάτι βέβαια που σημαίνει ότι θα πρέπει να στηθούν όχι μόνο ως σημεία λιανικής αλλά και συμβουλευτικής. «Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της δουλειάς είναι ότι το προσωπικό περνάει από μια εξαντλητική εκπαίδευση έξι μηνών διότι αυτά τα καταστήματα δεν πουλάνε απλά προϊόντα αλλά παρέχουν εξειδικευμένες συμβουλές. Αυτή θέλουμε να είναι η ειδοποιός διαφορά της δικής μας δουλειάς και των υπολοίπων εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτό το χώρο», σημειώνει ο Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis. Εξηγεί δε πως η Holland & Barrett θα αναλάβει στην αρχή την εκπαίδευση των πρώτων στελεχών και των Ελλήνων εκπαιδευτών « Από εκεί και έπειτα θα δημιουργηθούν δομές στην εταιρεία όπου θα εκπαιδεύονται οι εργαζόμενοι και τα στελέχη που θα ξεκινούν να εργάζονται σε αυτή», σημειώνει ο κ. Φουρλής.
Όπως εξηγεί ο κ. Φουρλής η επιλογή του συγκεκριμένου κλάδου δραστηριοποίησης έγινε κατόπιν ενδελεχούς έρευνας. «Έπειτα από 15 χρόνια από τότε που εξήλθαμε απ’ το χώρο των ηλεκτρικών συσκευών και αφού περάσαμε ως χώρα μία μεγάλη οικονομική κρίση αλλά και την περιπέτεια της πανδημίας ήρθε επιτέλους η ώρα να κάνουμε το επόμενο βήμα τηρώντας έναν βασικό κανόνα που έχουμε, ότι πρέπει να στηριζόμαστε σε τρεις διαφορετικούς πυλώνες στη λιανική ως Master Franchisees προκειμένου να περιορίσουμε το ρίσκο. Το ψάξαμε πολύ και ενδελεχώς και καταλήξαμε ότι αυτός είναι ο κλάδος που πρέπει να μπούμε. Πρόκειται για μία αγορά που υπολογίζουμε ότι παράγει έναν ετήσιο τζίρο 600 εκατ. ευρώ και υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης», σημειώνει.
Υπενθυμίζεται ότι η Holland & Barrett ιδρύθηκε το 1870 και για πάνω από 150 χρόνια οι καταναλωτές την εμπιστεύονται για τα προϊόντα ευεξίας. Διαθέτει ένα δίκτυο πλέον των 1.600 καταστημάτων σε 18 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 800 και πλέον καταστημάτων στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, καθώς επίσης και ένα ταχέως αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Πηγή: newmoney.gr