Blog

Αρχική » Blog » Συνεντεύξεις / Αρθρογραφία » Βασική πηγή πληροφοριών ο φαρμακοποιός

Blog

Βασική πηγή πληροφοριών ο φαρμακοποιός

Τι συμβαίνει στη Μεγάλη Βρετανία, ποια είναι η γενικότερη τάση για το μελλοντικό φαρμακείο στην Ευρώπη

Το κοινό εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τους φαρμακοποιούς ως πηγή πληροφοριών για την υγεία, σύμφωνα με έρευνα σε 500 βρετανούς καταναλωτές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα (στις 18 Ιανουαρίου 2023) στο www.pharmacymagazine.co.uk, έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία επικοινωνιών Kaizo τον Νοέμβριο του 2022 (δες εδώ) διαπίστωσε ότι το 20% των ανθρώπων βασίζονται στον τοπικό φαρμακοποιό τους για συμβουλές υγείας, έναντι του 5% που είχε βρεθεί στο ίδιο ερώτημα σε παρόμοια έρευνα το 2020.

Από εκεί και πέρα το 47% είπε ότι βασίζεται σε γενικό γιατρό, γιατρό ή νοσοκόμα για πληροφορίες υγείας, μια αύξηση 10% από το 2020.

Φαίνεται επίσης από την ίδια έρευνα ότι η εμπιστοσύνη στους κυβερνητικούς αξιωματούχους υγείας έχει μειωθεί σημαντικά το ίδιο διάστημα, πέφτοντας από το 65% στο 35%. Επίσης το 28% είπε ότι τα έντυπα, διαδικτυακά και ραδιοτηλεοπτικά μέσα ήταν μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές πληροφοριών για την υγεία.

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι η ψυχική υγεία έχει ξεπεράσει τον Covid, το κρυολόγημα και τη γρίπη ως το θέμα εκείνο που αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία για την υγεία των καταναλωτών, με το 39% των ερωτηθέντων να λέει ότι έχει γίνει το κύριο μέλημά τους και ότι πολλοί υποφέρουν από «κόπωση από τα μηνύματα υγείας».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Kaizo, Rhodri Harries, δήλωσε: «Οι καταναλωτές έχουν βομβαρδιστεί με πληροφορίες για την υγεία εδώ και δύο χρόνια, και αυτό, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη μείωση της αναγνωσιμότητας των έντυπων και διαδικτυακών ειδήσεων, σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι επικοινωνίας για την υγεία πρέπει να επαναξιολογήσουν την προσέγγισή τουςΟι σαφείς, αξιόπιστες πληροφορίες για την υγεία σώζουν ζωές και μειώνουν την επιβάρυνση του NHS (σ.σ. Εθνικού Συστήματος Υγείας της Αγγλίας) – αλλά μόνο εάν οι άνθρωποι δίνουν προσοχή σε αυτό».

Να σημειωθεί εδώ ότι υπάρχει μία γενικότερη τάση στην Ευρώπη σύμφωνα με την Έκθεση Υγείας STADA 2022 (δες εδώ) οι φαρμακοποιοί να θεωρούνται από τους πολίτες μία από τις πιο αξιόπιστες πηγές πληροφοριών σχετικά με την υγεία, κάτι εύλογο, καθώς σύμφωνα με τους συγγραφείς της Έκθεσης περισσότεροι από ένας στους δύο Ευρωπαίους (56%) επισκέπτονται ένα κοινοτικό φαρμακείο τουλάχιστον κάθε μήνα, με το 27% να πηγαίνει ακόμη και τουλάχιστον δύο με τρεις φορές το μήνα.

Ωστόσο, παρατηρεί η έκθεση, ο ανταγωνισμός μεταξύ φαρμακείων και διαδικτυακών παρόχων εντείνεται. Για το λόγο αυτό και προσπαθώντας να δώσει μία εικόνα για το φαρμακείο του μέλλοντος έθεσε το ερώτημα προς τους Ευρωπαίους πώς θα ήταν το ιδανικό γι’ αυτούς φαρμακείο, ποιες υπηρεσίες πρέπει να παρέχει;

Αναφέρει λοιπόν η Έκθεση: «Όπως είναι λογικό, οι προσδοκίες των ανθρώπων για το τι πρέπει να προσφέρουν τα φαρμακεία στις μέρες μας υπερβαίνουν κατά πολύ την απλή συλλογή συνταγών και την παραλαβή φαρμάκων OTC. Η υπ’ αριθμόν ένα υπηρεσία που περιμένουν οι Ευρωπαίοι να προσφέρει το φαρμακείο τους είναι η ευκαιρία να παραγγείλουν φάρμακα μέσω Διαδικτύου – απαραίτητη για έναν στους τρεις Ευρωπαίους, ενώ ένα άλλο 49% λέει ότι θα το εκτιμούσε αυτό. Πάνω από ένας στους τρεις (35%) επιθυμεί ατομική συμβουλευτική σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία και το 46% θα καλωσόριζε μια τέτοια υπηρεσία. Η ευκαιρία υποβολής σε τεστ για Covid-19, αν και σημάδι των καιρών, είναι επίσης ψηλά στη λίστα: το 38% λέει ότι τα φαρμακεία πρέπει να το προσφέρουν. Όσον αφορά την ευκολία, η παράδοση στο σπίτι με κούριερ είναι απαραίτητη για περισσότερους από έναν στους τέσσερις Ευρωπαίους (26%) και λίγο περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς (51%) θα εκτιμούσαν τουλάχιστον μια τέτοια υπηρεσία. Άλλες πιθανές προσφορές που θεωρούνται από ορισμένους ως απαραίτητες περιλαμβάνουν βασικούς ελέγχους υγείας και μετρήσεις (25%)παραγγελία ή τιμολόγηση μέσω ψηφιακής εφαρμογής (24%) και δυνατότητα εμβολιασμού στο φαρμακείο (20%). Σύμφωνα με τους Ευρωπαίους, το φαρμακείο του μέλλοντος είναι αυτό: Ένας συνδυασμός εξατομικευμένης φροντίδας και συμβουλευτικής που προσφέρει την ευκολία της ψηφιακής εποχής. Σίγουρα είναι πιο εύκολο να το πεις παρά να το κάνεις, αλλά σίγουρα απαραίτητο για να διασφαλιστεί η εξέλιξη των φαρμακείων όπως τα γνωρίζουμε, ώστε να συνεχίσουν να αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου»  καταλήγει η έκθεση (δες εδώ).

Πηγή: dailypharmanews.gr
Facebook
LinkedIn
X
ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης