Blog

Το 72% των πολιτών δηλώνουν θετικοί στις απευθείας αγορές φαρμάκων

Καθώς οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες επεκτείνουν τις πλατφόρμες άμεσης πώλησης φαρμάκων στους καταναλωτές (Direct-to-Consumer, DTC), προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις σε δημοφιλή σκευάσματα, μια πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι πολλοί ασθενείς εμφανίζονται θετικοί απέναντι στη νέα αυτή πρακτική — αλλά και επιφυλακτικοί.

Η εταιρεία Model N, που αναπτύσσει λογισμικό διαχείρισης εσόδων, ανέθεσε τη διενέργεια έρευνας σε 1.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, ηλικίας άνω των 25 ετών, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 72% των Αμερικανών καταναλωτών δηλώνει «αρκετά» ή «πολύ πιθανό» να χρησιμοποιήσει υπηρεσίες απευθείας αγοράς φαρμάκων από τις ίδιες τις φαρμακοβιομηχανίες. Το ενδιαφέρον ήταν ομοιόμορφο σε όλα τα εισοδηματικά επίπεδα.
Παρόλα αυτά, μόλις το 22% είχε ήδη χρησιμοποιήσει κάποια τέτοια υπηρεσία.

Ο οικονομικός παράγοντας αποτέλεσε τον βασικό λόγο ενδιαφέροντος:

Σχεδόν τρεις στους τέσσερις δήλωσαν ότι οι χαμηλότερες τιμές θα τους έπειθαν να στραφούν στις DTC πλατφόρμες.

Το 40% ανέφερε ότι έχει παραλείψει ή καθυστερήσει να αγοράσει συνταγογραφούμενο φάρμακο λόγω κόστους.

Πάνω από το 75% παραδέχθηκε ότι συγκρίνει τιμές για να βρει τη φθηνότερη επιλογή.

Οι ανησυχίες: ασφάλεια, ασφάλιση και αξιοπιστία

Από την άλλη πλευρά, το 86% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι έχει ανησυχίες σχετικά με την απευθείας αγορά φαρμάκων από φαρμακοβιομηχανίες.

Η πιο συχνή ανησυχία (58%) ήταν το αν θα καλύπτεται η αγορά από την ασφάλεια υγείας.

Αγορά βιταμινών και συμπληρωμάτων

«Οι απευθείας αγορές αντιμετωπίζονται ως συναλλαγές με μετρητά, πράγμα που σημαίνει ότι η ασφάλεια πιθανώς δεν θα αποζημιώσει αυτές τις δαπάνες. Για τους περισσότερους ασφαλισμένους, η συμμετοχή ή το ποσοστό κάλυψης είναι συχνά χαμηλότερα από το πραγματικό κόστος αγοράς μέσω DTC. Όμως η λύση αυτή μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη για όσους δεν έχουν ασφάλιση, έχουν υψηλά ποσά συμμετοχής ή φάρμακα εκτός κάλυψης» όπως σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Model N, Jesse Mendelsohn.

Άλλες ανησυχίες αφορούσαν:
  • Αξιοπιστία των παραδόσεων,
  • Επαλήθευση εγκυρότητας των συνταγών,
  • Απουσία συμβουλής φαρμακοποιού κατά τη διαδικασία αγοράς.
Οι φαρμακοβιομηχανίες επενδύουν δυναμικά

Τα ευρήματα της Model N συμπίπτουν με έρευνα της ixlayer, η οποία έδειξε ότι πάνω από το 90% των φαρμακοβιομηχανιών είτε έχουν ήδη αναπτύξει, είτε σχεδιάζουν μέσα στο επόμενο έτος να λανσάρουν πλατφόρμες άμεσης πώλησης.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι Genentech, Amgen, Bristol Myers Squibb, AstraZeneca, Novartis και Boehringer Ingelheim ανακοίνωσαν νέες DTC υπηρεσίες, με σημαντικές εκπτώσεις για μετρητά.

Παράλληλα, οι AstraZeneca και Pfizer συνεργάζονται με την κυβέρνηση Τραμπ για τη δημιουργία του TrumpRx, μιας ενιαίας πλατφόρμας απευθείας αγοράς φαρμάκων με μειωμένες τιμές.

Πηγή: healthpharma.gr
Facebook
LinkedIn
X