Blog
Blog
Στον πάγο “προσωρινά” οι αντιπρόσωποι εταιρειών από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ

Για ένα δίμηνο εκτιμάται ότι θα είναι στον “πάγο” οι αντιπρόσωποι εταιρειών που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ για την ενημέρωση των επιστημόνων υγείας σχετικά με τα σκευάσματα των εταιρειών τους.
Σύμφωνα με επιστολή που έχουμε στη διάθεσή μας και η οποία προωθήθηκε στα τέλη του Φεβρουαρίου από τη Γενική Διεύθυνση Οργάνωσης & Σχεδιασμού Αγοράς Υπηρεσιών Υγείας στα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ” δεν θα πρέπει να δέχεστε για ενημέρωση αντιπροσώπους εταιρειών, η ενημέρωσή σας θα γίνεται με έγγραφα της διοίκησης του Οργανισμού και ανακαλούνται άμεσα τυχόν υπάρχουσες άδειες για επιστημονική ενημέρωση στα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ”.
Η εξέλιξη αυτή με βάση τις πληροφορίες μας έχει τις ρίζες της σε δύο γεγονότα. Καταρχήν τα πρόσφατα γεγονότα με το κλειστό Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στην Λεωφ. Αλεξάνδρας, το οποίο αν και έπρεπε από τις 8 το πρωί να εξυπηρετεί ασθενείς εκτελώντας τις συνταγές τους είχε κατεβασμένα ρολά.
Το τραγικό αυτό γεγονός σε συνδυασμό με τις αρκετές καταγγελίες πολιτών -ασθενών για καθυστερήσεις και απίστευτη ταλαιπωρία στη διεκπεραίωση των συνταγών τους από τις δομές του ΕΟΠΥΥ επέφερε και τη συγκεκριμένη επιστολή.
Ομως η εξέλιξη αυτή προκάλεσε έντονη ανησυχία στους κόλπους των ιατρικών επισκεπτών, αρκετοί από τους οποίους επισκέπτονται τις δομές αυτές για να ενημερώσουν το προσωπικό τους, ενώ υπάρχουν και κάποια στελέχη εταιρειών που έχουν αποκλειστικό αντικείμενο δουλειάς μόνο αυτό. Θυμίζουμε ότι μιλάμε για έναν κλάδο που ήδη μετρά δραματική συρρίκνωση στο δυναμικό του. Πριν από 10 χρόνια, υποστηρίζεται ότι οι ιατρικοί επισκέπτες ήταν περί τις 9.000 , ενώ σήμερα φτάνουν τις 3.000 κόσμο και ο αριθμός των στελεχών που είναι επιφορτισμένοι με την ενημέρωση των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ πλησιάζει σε τριψήφιο νούμερο.
Τελευταίες πληροφορίες, πάντως λένε ότι στελέχη εταιρειών επικοινώνησαν με την Γενική Διεύθυνση Οργάνωσης & Σχεδιασμού Αγοράς Υπηρεσιών Υγείας προκειμένου να ενημερωθούν για τη χρονική διάρκεια αυτού του παγώματος -κάτι ανάλογο είχε συμβεί και την περίοδο του Covid- και όπως μάθαμε η απάντηση που έλαβαν είναι ότι προέχει η ολοκλήρωση των διοικητικών ελέγχων που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλες τις δομές του Οργανισμού με αφορμή το γεγονός στο φαρμακείο της Αλεξάνδρας αλλά και των καταγγελιών που έχουν καταθέσει ασθενείς για καθυστερήσεις και μεγάλες αναμονές στη διεκπεραίωση των συνταγών τους.
Πηγή: iatronet.gr