Blog

Αρχική » Blog » Επιχειρηματικά Νέα » Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στο ιατρικό marketing το 2024

Blog

Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στο ιατρικό marketing το 2024

Η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών των παρόχων υγείας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των απαιτήσεων των χρηστών του διαδικτύου, εξακολουθούν να αναδιαμορφώνουν το τοπίο του ιατρικού marketing. Από την προσωποποίηση που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη και το email marketing, μέχρι την κυριαρχία των σύντομων βίντεο και των social media που τα χρησιμοποιούν (TikTok, YouTube, Facebook), οι μονάδες και οι επαγγελματίες υγείας καλούνται να ανταποκριθούν στις νέες τάσεις που δημιουργούνται.

Μετά την τάση της αύξησης του engagement (αλληλεπίδρασης) που επικρατούσε, αυτό που θα πρέπει να επιτευχθεί πλέον είναι το retention (διατήρηση). Καθώς η πληροφόρηση στα social media είναι μεγάλη, δεν αρκεί απλά μια αλληλεπίδραση με το brand αλλά η συνεχής επιστροφή του χρήστη στο περιεχόμενο της επιχείρησης. Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε 7 νέες τάσεις στο ιατρικό marketing, οι οποίες θα βοηθήσουν τους παρόχους υπηρεσιών υγείας να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά τις υπηρεσίες τους με τους ασθενείς και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους.

Προσωποποίηση στην επικοινωνία μέσω των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης

Είναι γεγονός ότι τα chatbots που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη έχουν φέρει την επανάσταση στον τρόπο που οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση που προσφέρουν με εύρεση άμεσων λύσεων και γλιτώνοντάς τους πολύτιμο χρόνο. Στο χώρο της υγείας αυτό καθίσταται ένα πολύτιμο εργαλείο γιατί δίνει τη δυνατότητα στους παρόχους υπηρεσιών υγείας να δίνουν προσωποποιημένες απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο βασισμένοι στα δεδομένα που έχουν συγκεντρώσει. Με αυτό τον τρόπο ενισχύουν την ικανοποίηση των ασθενών και την εμπιστοσύνη τους. Συνεπώς, η χρήση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους επαγγελματίες υγείας δεν είναι απλά ένα trend που πρέπει να ακολουθήσουν αλλά μια επιλογή που καλύπτει μια ουσιαστική ανάγκη των ασθενών.

Η άνοδος του Social Media SEO

Τα Social Media πλέον αποτελούν εν δυνάμει μηχανές αναζήτησης καλώντας τους marketers να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενό τους με τις κατάλληλες λέξεις/φράσεις κλειδιά. Πιο συγκεκριμένα, οι πλατφόρμες οι οποίες φαίνεται να διακρίνονται για τη χρήση τους ως μηχανές αναζήτησης είναι το TikTok, το Instagram και το YouTube. Η Google ανέφερε ότι το 40% της Gen – Z χρησιμοποιεί το TikTok και το Instagram αντί της μηχανής αναζήτησης της Google ή του Bing. Συνεπώς, μπορεί τα σύντομα κείμενα να ήταν αυτά που ενίσχυαν τη διαδραστικότητα, η χρήση λέξεων-κλειδιών και στοχευμένου περιεχομένου, όμως, είναι αυτή που θα βελτιώσει την κατάταξή του brand στις αναζητήσεις.

Η σημασία της βελτιστοποίησης του Google my Business

Οι τοπικές αναζητήσεις δείχνουν να κερδίζουν την προτίμηση από τους χρήστες του διαδικτύου και αυτή η εξέλιξη θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τις μονάδες υγείας. Οι ακριβείς και ολοκληρωμένες εμφανίσεις μιας επιχείρησης στην εφαρμογή Google my Business είναι το κλειδί για την ενίσχυση της προβολής και αξιοπιστίας μιας επιχείρησης. Συνεπώς, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου των παρόχων υπηρεσιών υγείας στο Google my Business με πλήρες και επικαιροποιημένο περιεχόμενο έχει μεγάλη σημασία στο να δώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των υπηρεσιών τους και με αυτό τον τρόπο να προσελκύσουν τους χρήστες του διαδικτύου στις υπηρεσίες τους. Μια ολοκληρωμένη εμφάνιση από μια μονάδα υγείας μπορεί επιπλέον να αυξήσει και τις προσπάθειες για βελτιστοποίηση του SEO σε τοπικό επίπεδο. Άρα, το να υποτιμήσει μια επιχείρηση που την ενδιαφέρει η ανάπτυξή της σε τοπικό επίπεδο, τη βελτίωση της εικόνας της στο Google my Business δεν συνιστά μια τόσο έξυπνη επιλογή.

Βελτίωση της εμπειρίας στο website

Η δημιουργία ενός εύχρηστου και responsive website με ωραίο σχεδιασμό ήταν και παραμένει σημαντική. Στο σήμερα όμως, είναι πολύ σημαντικό να πάμε τη χρηστικότητα ενός website, ειδικά στον τομέα της υγείας, ένα βήμα πιο πέρα. Στον τομέα της υγείας υπάρχουν δυο σημαντικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη: 1. Το website θα πρέπει να λειτουργεί ως μια ανοιχτή και άμεση γραμμή επικοινωνίας με τον χρήστη με ένα εύρος εφαρμογών, όπως online προγραμματισμός ραντεβού, online chat, e-books, ακόμα και δυνατότητα στους ασθενείς να έχουν πρόσβαση στο ιστορικό τους σε ένα προστατευμένο περιβάλλον συμβατό με τους κανονισμούς του HIPPA (Health Insurance Portability and Accountability Act) και 2. To website θα πρέπει να έχει μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση (human touch). Οι ασθενείς πλέον αναζητούν όλο και περισσότερο ένα πιο προσωποποιημένο περιεχόμενο από τους φορείς υγείας που να τους εμπνέει ασφάλεια και όχι απλά ένα καλό και πλήρες ιατρικό περιεχόμενο. Μια σωστή χρήση των online εργαλείων θα βελτιώσει και τη διαχείριση των μονάδων υγείας, καθώς οι ασθενείς θα κλείνουν ραντεβού και θα παίρνουν απαντήσεις online.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να πληρούνται κάποια χαρακτηριστικά του website που αφορούν την ταχύτητα, την εικόνα και τον σχεδιασμό του, καθώς το 38% των χρηστών δε θα επισκεφθούν ξανά ένα website που είναι αργό και μη ελκυστικό. Ένα website μπορεί γίνει πιο ελκυστικό με τη χρήση video εκπαιδευτικού ή ενημερωτικού χαρακτήρα, καθώς το γενικό κοινό είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένο με την παρακολούθηση βίντεο.

Τέλος, όσον αφορά στη βελτίωση της εμπειρίας που προσφέρει ένα website, είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να ενταχθεί και η προσβασιμότητα. Σε αυτό το πλαίσιο είναι καλό να λάβετε υπόψη και τις φωνητικές αναζητήσεις που φαίνεται να γίνονται όλο και πιο συχνές. Προσαρμόστε το περιεχόμενο του website σας με λέξεις-κλειδιά που να είναι long-tail, να δημιουργούν ερωτήσεις και συζήτηση. Η δυνατότητα χρήσης του διαδικτύου θα πρέπει να αφορά τους πάντες και να ξεπερνάει τις προκλήσεις.

Η αναγέννηση του e-mail marketing

Σύμφωνα με έρευνα, μόνο το 44% των χρηστών του διαδικτύου που είδαν μια διαφήμιση μπορούν να τη θυμηθούν μετά από κάποια ώρα, σε αντίθεση με το 75% που ενημερώθηκαν μέσω e-mail και μπορούν με ευκολία να επιστρέψουν σε αυτή. Παρά τις εξελίξεις στο ψηφιακό τοπίο, το email marketing παραμένει σε υψηλή θέση στην αποτελεσματική επικοινωνία, ιδίως λόγω των δυνατοτήτων αμεσότητας και προσωποποίησης που προσφέρει. Στον τομέα της υγείας, στον οποίο υπάρχουν ποικίλοι περιορισμοί και κανονισμοί, η επικοινωνία μέσω email  δίνει μια δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας τεράστιας αξίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η χρήση ενός ολοκληρωμένου CRM και marketing automation εφαρμογές είναι απαραίτητη.

Η δύναμη των short-form video στην επικοινωνία με τους ασθενείς

Η όλο και μεγαλύτερη δημοφιλία του TikTok και των YouTube shorts έχει αλλάξει το τοπίο του video marketing με τα short form video να κυριαρχούν όλο και περισσότερο. Ο μέσος χρήστης παρακολουθεί σύντομα βίντεο 95 λεπτά τη μέρα. Οι επαγγελματίες υγείας μπορούν να επωφεληθούν από τα σύντομα βίντεο σε κατηγορίες περιεχομένου όπως: testimonials, εκπαιδευτικός χαρακτήρας, δυνατό storytelling ή παρουσίαση νέας υπηρεσίας. Με αυτό τον τρόπο έρχονται πιο κοντά στους ασθενείς με πιο ευχάριστο και ελκυστικό περιεχόμενο.

Η ενίσχυση της αξιοπιστίας μέσω των podcasts

Είναι γεγονός ότι η ακρόαση podcasts έχει αυξηθεί στη χώρα μας τα τελευταία δύο χρόνια, κατακτώντας ένα αφενός μικρό, αφετέρου φανατικό κοινό. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τα podcasts στην Ελλάδα, το 65% από αυτούς που ακούν podcasts, το κάνουν σε εβδομαδιαία βάση. Συνεπώς, υπάρχει ένα κοινό το οποίο αναζητά αυτού του είδους την ενημέρωση και είναι σημαντικό για την αξιοπιστία μιας μονάδας υγείας να έχει παρουσία στο διαδίκτυο με ολοκληρωμένα ενημερωτικά και εκπαιδευτικά podcasts.

Τι μπορεί να προσφέρουν τα podcasts στις μονάδες υγείας και ιατρούς:

  • Δημιουργία και οικοδόμηση αξιοπιστίας, εξειδίκευσης και εμπιστοσύνης
  • Προσέγγιση κοινού που μπορεί να μην ασχολείται με τα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ
  • Δημιουργία μιας ενεργής και αφοσιωμένης κοινότητας
  • Αίσθηση δημιουργίας μιας προσωπικής σχέσης με τους «οικοδεσπότες» του podcast και άρα μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης.

Τα podcasts αναμένεται να παρουσιάσουν μια αυξητική πορεία στο μάρκετινγκ της υγείας μέσα στο 2024 αναδεικνύοντας την αξιοπιστία, την εξειδίκευση και την εμπειρία της κάθε μονάδας και του προσωπικού της.

Το τοπίο στο digital medical marketing εξελίσσεται συνεχώς με δυο ροπές να χαρακτηρίζουν το 2024: την ανάπτυξη νέων τεχνολογικών εργαλείων και τις απαιτήσεις του κοινού. Την χρονιά αυτή στο ιατρικό marketing η εμπειρία του χρήστη του διαδικτύου μπαίνει σε προτεραιότητα με τους marketers να καλούνται να αξιοποιήσουν όλες τις δυνατότητες που η τεχνολογία προσφέρει. Έχοντας ως γνώμονα την προσωποποιημένη και ολοκληρωμένη εμπειρία, η στρατηγική μάρκετινγκ θα πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ευχαριστούμε τον Νικόλα Σανιδά, Ιδρυτή και Managing Director της Health Solutions, με εξειδίκευση στο ιατρικό marketing για τις πολύτιμες πληροφορίες.

Πηγή: healthmag.gr
Facebook
LinkedIn
X
ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης