Η Pfizer, η Merck, η AstraZeneca, η Novo Nordisk και η GSK ήταν μεταξύ των εταιρειών που ηγήθηκαν της ανάπτυξης στον κλάδο της βιοφαρμακευτικής βιομηχανίας το πρώτο τρίμηνο του 2022. Με συνολική αύξηση των εσόδων κατά περίπου 16% το πρώτο τρίμηνο του 2022, η βιοφαρμακευτική βιομηχανία συνέχισε να ανακάμπτει από την πανδημία.
Συγκεκριμένα, 12 από τις 23 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου σημείωσαν αύξηση άνω του 10 %, με τις πέντε κορυφαίες, οι οποίες πωλούν προϊόντα έναντι της COVID-19, να ξεπερνούν το 50% των εσόδων τους σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με το Fiercepharma.com. Ενδεικτικό είναι ότι οι αναδυόμενοι «παίκτες» mRNA, Moderna και BioNTech προσπέρασαν τους μεγάλους φαρμακευτικούς αντιπάλους τους, σημειώνοντας αύξηση εσόδων άνω του 200% σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Σημαντική ανάπτυξη καταγράφηκε για τις εταιρείες που δεν εμπορεύονται προϊόντα COVID. Η Vertex (22%), η Bayer (14%) και η Takeda (13%) σημείωσαν διψήφιες αυξήσεις χωρίς το όφελος μιας βασικής θεραπείας ή εμβολίου COVID. Τον Μάρτιο, στο Academy of Managed Care Pharmacy, ο κεντρικός ομιλητής Doug Long, αντιπρόεδρος Industry Relations της IQVIA δήλωσε ότι ενώ η πανδημία θα έχει μόνιμες επιπτώσεις στον κλάδο, οι επιχειρήσεις επιστρέφουν στο φυσιολογικό.Ωστόσο, ορισμένοι τομείς περίθαλψης δεν έχουν ακόμη ανακάμψει πλήρως, συμπεριλαμβανομένης της ενδοκρινολογίας, της ρευματολογίας και της ογκολογίας,όπως εξήγησε ο κ.Long.
Πως μελετάμε την ανάπτυξη
Αξιοσημείωτο είναι ότι η χρήση του παραδοσιακού μέτρου μέτρησης της ανάπτυξης -συγκρίνοντας τις πωλήσεις από το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους- δίνει μια ρόδινη εικόνα της προόδου του κλάδου. Όμως, μια άλλη μέτρηση, η λεγόμενη σύγκριση από τρίμηνο σε τρίμηνο, λέει μια διαφορετική ιστορία. Από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 έως το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρατηρείται ότι μόνο τέσσερις εταιρείες της ομάδας παρουσίασαν αύξηση των εσόδων τους. Ενδεχομένως ρόλο διαδραματίζουν οι εποχικές επιδράσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα μελέτη της Bernstein το 2017, η οποία έδειξε ότι σε μια περίοδο τριών ετών, οι πωλήσεις φαρμάκων μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 7% από το τέταρτο τρίμηνο στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Για παράδειγμα, η AbbVie παρουσίασε αύξηση των εσόδων της κατά 4% από το πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλά μείωση κατά 9% από το τέταρτο τρίμηνο. Μεγάλη διακύμανση υπήρξε κα για τη Sanofi.
Αντίθετα, αύξηση των εσόδων είχαν από το τέταρτο στο πρώτο τρίμηνο ήταν η Merck (18%), η BioNTech (15%), η Pfizer (8%) και η Novo Nordisk (7%). Το εμβόλιο συνέβαλε στην επιτυχία των πωλήσεων της BioNTech και της Pfizer, ενώ για την Merck αποδίδεται στις πωλήσεις του από του στόματος αντιικού έναντι της COVID-19, οι οποίες έφτασαν τα 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η αντίδραση των επενδυτών
Με βάση τη συνολική αύξηση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς κατά 2,1% κατά τη διάρκεια της περιόδου, όπως αναφέρει η GlobalData Healthcare, η πίστη τους στον κλάδο είναι άθικτη. Σύμφωνα με τους αναλυτές, 14 από τις 20 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου σημείωσαν αύξηση της κεφαλαιοποίησης αγοράς, με πρώτες τις Bayer (28%), AbbVie (20%), AstraZeneca (19%) και Vertex (19%). Ωστόσο, εταιρείες που έχουν προωθηθεί από τις πωλήσεις των προϊόντων COVID δέχθηκαν πλήγμα στην κεφαλαιοποίηση της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των BioNTech (-33%), Moderna (-33%), Gilead (-18%) και Pfizer (-12%), καθώς η εμπιστοσύνη στη διάρκεια των πωλήσεων των προσφορών COVID τους μειώθηκε.
Πηγή: virus.com.gr