Blog

Αρχική » Blog » Συνεντεύξεις / Αρθρογραφία » Οι παράγοντες που προκαλούν ρήγμα στις σχέσεις ασθενών με τις φαρμακευτικές εταιρείες

Blog

Οι παράγοντες που προκαλούν ρήγμα στις σχέσεις ασθενών με τις φαρμακευτικές εταιρείες

Η φαρμακευτική αγωγή είναι βασικό στοιχείο της σύγχρονης ιατρικής, με σχεδόν το 50% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες να λαμβάνουν τουλάχιστον ένα συνταγογραφούμενο φάρμακο. Παρόλα αυτά, οι φαρμακευτικές εταιρείες δεν έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι μόνο το 48% των συμμετεχόντων εξέφρασε εμπιστοσύνη στις φαρμακευτικές εταιρείες. Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης σε έναν τόσο κρίσιμο κλάδο μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη συμμόρφωση, κακή τήρηση της θεραπείας και αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία των ασθενών.

Η έλλειψη διαφάνειας στη φαρμακευτική βιομηχανία συμβάλλει σημαντικά στη συνολική έλλειψη εμπιστοσύνης. Με την πρόσφατη ταχεία κυκλοφορία των εμβολίων Covid-19, πολλοί άνθρωποι έχουν εγείρει ερωτήματα σχετικά με το εάν διεξήχθη επαρκής έρευνα για αυτά τα εμβόλια πριν από την έγκριση. Αυτό που οι άνθρωποι δεν κατάλαβαν ήταν ότι η έγκριση “ταχείας παρακολούθησης” δεν περιορίζει την αυστηρή διαδικασία που απαιτείται για τη διασφάλιση και ότι ένα φάρμακο ή εμβόλιο είναι ασφαλές για χρήση στην αγορά.
Επιπλέον, όταν συνταγογραφούνται φάρμακα, οι ασθενείς συχνά δεν γνωρίζουν τον μηχανισμό δράσης, τις πιθανές παρενέργειες, τις αλληλεπιδράσεις και τις αντενδείξεις. Ακόμη και όταν οι πάροχοι ιατρικών υπηρεσιών κοινοποιούν αυτές τις πληροφορίες στους ασθενείς, μπορεί να είναι συγκεχυμένες αφήνοντας συχνά τους ανθρώπους να αισθάνονται σαν να βρίσκονται στο σκοτάδι.

Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει την εμπιστοσύνη στις φαρμακευτικές εταιρείες είναι η ασυμφωνία μεταξύ της αποτελεσματικότητας των φαρμάκων σε ελεγχόμενες κλινικές δοκιμές και της αποτελεσματικότητάς τους στην πραγματική χρήση. Αυτή η ασυμφωνία μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες, ωστόσο, ένας από τους κύριους και πιο επιλύσιμους είναι η μη συμμόρφωση των ασθενών στα φάρμακά τους.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τη μη συμμόρφωση του ασθενούς, όπως το υψηλό κόστος της φαρμακευτικής αγωγής, ο φόβος πιθανών παρενεργειών κ.α

Όταν, όμως οι ασθενείς δεν παίρνουν τα φάρμακά τους σύμφωνα με τις συνταγογραφούμενες οδηγίες, αυτά δεν θα λειτουργήσουν τόσο αποτελεσματικά όσο έκαναν υπό τις ελεγχόμενες συνθήκες μιας κλινικής δοκιμής. Καθώς οι ασθενείς παρατηρούν αυτό το κενό στην αποτελεσματικότητα που ισχυρίζονται οι φαρμακευτικές εταιρείες σε σύγκριση με τις προσωπικές τους εμπειρίες χαμηλότερης αποτελεσματικότητας, η εμπιστοσύνη τους σε συγκεκριμένα φάρμακα μειώνεται.

Τέλος, η πεποίθηση ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στα οικονομικά τους αποτελέσματα έναντι της υγείας και της ευημερίας των ασθενών είναι ίσως ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην έλλειψη εμπιστοσύνης στον κλάδο. Δεδομένων των υψηλών τιμών που τοποθετούνται σε πολλά φάρμακα, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί οι ασθενείς συχνά αισθάνονται ότι τους εκμεταλλεύονται. Αυτό είναι ιδιαίτερα κατανοητό εάν δεν έχουν τα μέσα να πληρώσουν για βασικά, δυνητικά σωτήρια φάρμακα.

Λύσεις για ενίσχυση της εμπιστοσύνης

Προκειμένου να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στη φαρμακευτική βιομηχανία, μεμονωμένες εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σε λύσεις που αφορούν τη συνολική υγεία του ασθενούς αποδεικνύοντας ότι η φροντίδα επεκτείνεται πέρα από τα επιχειρηματικά συμφέροντα των φαρμακευτικών εταιρειών.

Οι λύσεις υγείας για φορητές συσκευές με προτεραιότητα τον ασθενή μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των διαφόρων ζητημάτων που συμβάλλουν στην έλλειψη εμπιστοσύνης στον κλάδο και να βελτιώσουν τη σχέση μεταξύ φαρμακευτικών εταιρειών, συνταγογράφων και ασθενών.

Το πρώτο ζήτημα που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι λύσεις συμμόρφωσης και εκπαίδευσης είναι η αντιληπτή έλλειψη διαφάνειας από τη φαρμακοβιομηχανία. Πολλές εφαρμογές έχουν ενότητες που εκπαιδεύουν τους ασθενείς σχετικά με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα και τα πρωτόκολλα θεραπείας, παρέχοντάς τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τον μηχανισμό δράσης, τις πιθανές παρενέργειες και τις αντενδείξεις των φαρμάκων τους.

Οι λύσεις εμπλοκής ασθενών μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση της ασυμφωνίας μεταξύ της αποτελεσματικότητας των φαρμάκων στις κλινικές δοκιμές και της αποτελεσματικότητάς τους σε πραγματικό κόσμο. Οπως με υπενθυμίσεις και εργαλεία παρακολούθησης, οι φαρμακευτικές εταιρείες βελτιώνουν τη συμμόρφωση των ασθενών στην αγωγή τους και κλείνουν το χάσμα μεταξύ της αποτελεσματικότητας που διαφημίζεται και της προσωπικής πραγματικής εμπειρίας.

Αυτές βοηθούν στην ανάπτυξη μιας ολιστικής σχέσης μεταξύ του ασθενούς, του παρόχου και του φαρμάκου, ώστε οι ασθενείς να αισθάνονται ότι τους νοιάζονται πλήρως. Οι εφαρμογές δέσμευσης καταρρίπτουν την ιδέα ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες επικεντρώνονται μόνο στα αποτελέσματα τους, παρέχοντας μια πηγή πραγματικής αξίας στην καθημερινή ζωή των ασθενών, κάνοντάς τους να αισθάνονται ως άτομα με μοναδικούς τρόπους ζωής και ανάγκες .

Πηγή: iatronet.gr
Facebook
LinkedIn
X
ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης