Blog

Οι ασθενείς «ψηφίζουν» για το ΕΣΥ που θέλουν: Από τα μέσα Ιουνίου ξεκινά η αξιολόγηση μέσω SMS

Οι πολίτες θα αξιολογούν τα νοσοκομεία με ένα απλό SMS, ενώ τίθεται σε εφαρμογή και τετραψήφιος αριθμός για άμεση ενημέρωση και καθοδήγηση σε ζητήματα υγείας.

Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, τόνισε πως η φωνή των ασθενών γίνεται πλέον μετρήσιμο εργαλείο αλλαγής.

«Αξιολόγηση σημαίνει δύο πράγματα: Πρώτον, επιβράβευση του καλού και, δεύτερον, κινητροδότηση του «όχι και τόσο καλού» να βελτιωθεί. Η αξιολόγηση ενός συστήματος υπηρεσιών υγείας, επομένως, δεν μπορεί να γίνεται από τον ίδιο του τον εαυτό! Αυτονόητο είναι ότι τον κυρίαρχο λόγο έχει ο ασθενής. Είναι θεμελιώδες να ακούμε τους ίδιους τους πολίτες, όχι μόνο στα λόγια, αλλά με μετρήσιμα και συστηματικά εργαλεία για να γίνουμε καλύτεροι», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αξιολόγηση με ένα SMS μετά το εξιτήριο

Το σύστημα που θα τεθεί σε ισχύ μέσα στον Ιούνιο, προβλέπει ότι κάθε ασθενής που λαμβάνει εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο, θα λαμβάνει SMS στο κινητό του με ένα σύντομο ερωτηματολόγιο.

Με αυτό, θα μπορεί να αξιολογήσει την εμπειρία του – θετικά ή αρνητικά – συμβάλλοντας σε μια συλλογική βάση δεδομένων που, σύμφωνα με τον Θεμιστοκλέους, θα αποτελέσει «πιο αποτελεσματικό εργαλείο από οποιαδήποτε διοικητική αναφορά».

«Το σύστημα αξιολόγησης μέσα από ένα απλό  SMS, μετά την έξοδο από το νοσοκομείο, δίνει στους ασθενείς τη δυνατότητα να εκφράσουν με ειλικρίνεια την εμπειρία τους από τη φροντίδα που έλαβαν, είτε θετικά είτε αρνητικά. Αυτή η άμεση αξιολόγηση μάς επιτρέπει να εντοπίσουμε αδυναμίες και να σχεδιάσουμε παρεμβάσεις εκεί που πραγματικά χρειάζονται, κάτι που είναι πιο αποτελεσματικό από κάθε άλλη μορφή διοικητικής αναφοράς. Επιπλέον, η αξιολόγηση αυτή βοηθάει το προσωπικό να αναγνωρίσει τις καλές πρακτικές αλλά και να αναζητήσει λύσεις όταν υπάρχει ανάγκη βελτίωσης», τόνισε ο υφυπουργός κ. Θεμιστοκλέους, στη «Βραδυνή της Κυριακής».

Έρχεται τετραψήφιος αριθμός για την ενημέρωση των πολιτών

Παράλληλα, ο Υφυπουργός Υγείας μίλησε και για τη δημιουργία ενός τετραψήφιου αριθμού, μέσω του οποίου κάθε πολίτης θα μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες, καθοδήγηση και απαντήσεις σε ζητήματα που αφορούν την υγεία του και τη χρήση των υπηρεσιών του ΕΣΥ.

Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται να ενισχύσει την προσπάθεια προσβασιμότητας και ανθρώπινης επαφής με το σύστημα υγείας, την ώρα που – όπως ο ίδιος υπογραμμίζει – «κανένας πολίτης δεν πρέπει να αισθάνεται μόνος».

Το “βραχιολάκι” στα ΤΕΠ αλλάζει τα δεδομένα

Στην ίδια λογική διαφάνειας και λογοδοσίας εντάσσεται και η πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης – το γνωστό “βραχιολάκι” – στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός», που ήδη εφαρμόζεται στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).

Το ψηφιακό αυτό εργαλείο δίνει στον ασθενή τη δυνατότητα να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο τη σειρά εξυπηρέτησής του, ενώ παράλληλα παρέχει στα στελέχη του νοσοκομείου δεδομένα για να εντοπίζουν καθυστερήσεις και να παρεμβαίνουν άμεσα.

«Η εισαγωγή της ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης στα ΤΕΠ είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Κάθε πολίτης που προσέρχεται σε ένα Δημόσιο Νοσοκομείο δεν είναι απλά ένας «αριθμός» για εμάς. Αλλά ένας χρήστης των υπηρεσιών υγείας που πρέπει και να νιώσει και να δει άμεσα στην πράξη οτι δεν είναι μόνος στο πρόβλημά του. Ο Ευαγγελισμός αποτελεί το πιλοτικό νοσοκομείο όπου υλοποιούμε αυτή την καινοτομία και ήδη η ανταπόκριση των πολιτών είναι ενθαρρυντική, κάτι που μας δίνει ώθηση να επεκτείνουμε το πρόγραμμα άμεσα σε όλη την επικράτεια», σημειώνει ο Θεμιστοκλέους, τονίζοντας ότι ήδη η ανταπόκριση των πολιτών είναι θετική, ενισχύοντας την απόφαση του Υπουργείου για γενικευμένη εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής.

Πηγή: iatropedia.gr
Facebook
LinkedIn
X