Blog

Αρχική » Blog » Συνεντεύξεις / Αρθρογραφία » Μάχη για την εισαγωγή στην αγορά φθηνότερων εκδόσεων του Humira

Blog

Μάχη για την εισαγωγή στην αγορά φθηνότερων εκδόσεων του Humira

Μάχη για την εισαγωγή στην αγορά φθηνότερων εκδόσεων του Humira, του blockbuster φαρμάκου της AbbVie, διεξάγεται τον τελευταίο καιρό μεταξύ των φαρμακευτικών εταιρειών, στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη. Ήδη μέσα στο Σαββατοκύριακο δύο φαρμακευτικές εταιρείες, η Organon και η Samsung Bioepis ανακοίνωσαν ότι κυκλοφόρησαν μια κατά πολύ φθηνότερη έκδοση του Humira. Το φάρμακο που ονομάζεται Hadlima θα εισαχθεί στην αγορά με προτεινόμενη τιμή τα 1.038 δολάρια το μήνα, που αντιπροσωπεύει μια έκπτωση 85% έναντι της τρέχουσας μηνιαίας τιμής των 6.922 δολαρίων του Humira, όπως ανέφεραν οι εταιρείες.

Το Hadlima εγκρίθηκε από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ το 2019, αλλά οι όροι ενός νομικού διακανονισμού με την AbbVie εμπόδισαν τις εταιρείες να το προσφέρουν στις ΗΠΑ. Η ελβετική φαρμακοβιομηχανία Sandoz δήλωσε επίσης το Σάββατο ότι κυκλοφόρησε ένα βιοομοειδές αντίγραφο του Humira, το Hyrimoz, με έκπτωση 5% στην τιμή του επώνυμου φαρμάκου, καθώς και μια έκδοση χωρίς επωνυμία του Humira με έκπτωση 81%. Η γερμανική Boehringer Ingelheim δήλωσε επίσης μέσα στο ΣΚ ότι κυκλοφόρησε την «αντίπαλη» έκδοση του Humira, Cyltezo, σε μείωση τιμής 5% έως 7% από την τιμή καταλόγου του επώνυμου φαρμάκου.

Σημειώνεται ότι, σε αντίθεση με τα χάπια, τα οποία έχουν εξαιρετικά φθηνά γενόσημα αντίγραφα, τα πολύπλοκα, ακριβά βιολογικά φάρμακα που παράγονται από ζωντανά κύτταρα δεν μπορούν να αντιγραφούν ακριβώς. Οι πλησιέστερες εναλλακτικές τους, τα βιοομοειδή, απαιτούν πολύπλοκες και ακριβείς επιστημονικές διαδικασίες, προκειμένου να φτάσει ένα τέτοιο φάρμακο στην αγορά. Η Organon και η Samsung Bioepis δεν ανέφεραν εάν είχαν συνάψει συμφωνίες με τους λεγόμενους «διαχειριστές φαρμακευτικών παροχών» (pharmacy benefit managers ή PBM), οι οποίοι διαπραγματεύονται ασφαλιστική κάλυψη για λογαριασμό μεγάλων εργοδοτών και προγραμμάτων ασφάλισης υγείας, για να εξασφαλίσουν την αποζημίωση του Hadlima για τους ασθενείς. Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις τρεις PBM (CVS Health Corp, Cigna Group, Express Scripts, UnitedHealth Group, Optum RX) ελέγχουν το 80% της αγοράς συνταγογραφούμενων φαρμάκων στις ΗΠΑ.

 

Οι ειδικοί στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης είχαν προβλέψει ότι ορισμένα βιοομοειδή του Humira θα έκαναν το ντεμπούτο τους με μια μικρή έκπτωση, για να απευθυνθούν στους διαχειριστές παροχών φαρμακείων. Σε συνέντευξή του στο Reuters, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Organon, Kevin Ali είπε ότι οι φαρμακοβιομηχανίες που δεν έκαναν φέτος συμφωνίες PBM για τα βιοομοειδή Humira, θα το επιδιώξουν δυναμικά κατά τους επόμενους έξι μήνες, με αντικείμενο την ασφαλιστική κάλυψη του 2024.

Η Amgen κυκλοφόρησε το πρώτο βιοομοειδές Humira για τις ΗΠΑ τον Ιανουάριο, με εκπτώσεις 5% και 55% στο επώνυμο φάρμακο, ανάλογα με τον αγοραστή. Η φαρμακοβιομηχανία Coherus BioSciences από την Καλιφόρνια δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι σχεδίαζε να κυκλοφορήσει το βιοομοειδές της σε συνεργασία με τον δισεκατομμυριούχο Mark Cuban, με έκπτωση 85%. Η AbbVie μήνυσε την εταιρεία, κατηγορώντας την για παραβίαση της συμφωνίας που παραχώρησε στην Coherus μια μη αποκλειστική άδεια για την εμπορευματοποίηση μιας βιοομοειδούς έκδοσης του Humira στις ΗΠΑ από την 1η Ιουλίου.

Πηγή: healthdaily.gr
Facebook
LinkedIn
X

Newsletter

Μείνετε ενημερωμένοι

ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης