Blog

Αρχική » Blog » Έρευνες / Μελέτες » Καλύτερη η εικόνα για την φαρμακοβιομηχανία μετά την πανδημία

Blog

Καλύτερη η εικόνα για την φαρμακοβιομηχανία μετά την πανδημία

Η εικόνα των φαρμακευτικών εταιρειών μέσα από τα μάτια πολιτών αναδείχθηκε κατά την ημερίδα Reputation Pharma 2021 «Η φήμη του φαρμακευτικού κλάδου μετά την πανδημία». Από έρευνα για την περίοδο 2019-2021 προκύπτει η οριακά θετική γενική εικόνα.

Η αναγνώριση της εγρήγορσης και της συνεισφοράς διαπιστώνεται, ενώ εμφανίζονται να είναι αρκετά βελτιωμένες οι Ελληνικές εταιρίες με σταθερά καλύτερη εικόνα από τις διεθνείς. Ακόμη παρατηρείται μια συνολικά μέτρια εικόνα για την φαρμακοβιομηχανία. Αυτά ήταν τα ευρήματα που επεσήμανε η  ιδρύτρια της Focus Bari  Ξένια Κούρτογλου. Η ίδια θεωρεί ότι η «περιρρέουσα ατμόσφαιρα» με την εξέλιξη της πανδημίας επηρεάζει την κρίση του κοινού.

Η έκρηξη δημοσιότητας και στα δίκτυα αναφορικά με τη διαθεσιμότητα και τις παραδόσεις εμβολίων την άνοιξη του 2021 προέκυψε μεταξύ άλλων από την μελέτη της ClipNews για το αποτύπωμα του κλάδου, σε επίπεδο online δημοσιότητας. Την μελέτη παρουσίασε ο κ. Γιώργος Μπολάνης, Executive Reports Manager της εταιρείας τονίζοντας την διαπίστωση ότι η συζήτηση στα δίκτυα ανεβαίνει μόνο όταν υπάρχει είδηση ή φήμη αιχμής. Ο ίδιος τόνισε το αρνητικό συναίσθημα την Άνοιξη του 2021 ήταν περισσότερο κατά της Ε.Ε. και των χειρισμών της.

Από  άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε στελέχη του κλάδου της φαρμακοβιομηχανίας προέκυψε ότι η φήμη του κλάδου θα έχει βελτιωθεί πολύ σε όλα τα κοινά τα επόμενα δυο χρόνια.  Οι εκτιμήσεις έφθαναν στο ευρύ κοινό (89%) και στους φορείς των ασθενών (92%). Αναλυτικά, υπολογίστηκε στην ιατροφαρμακευτική κοινότητα στο 62% και στα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους  στο 78%.  Η φήμη εκτιμήθηκε  ότι βελτιώθηκε μεν πολύ, αλλά σε μικρότερο βαθμό, καθώς η εικόνα ήταν ήδη καλή.

Ενισχυμένη  είναι η εικόνα και η φήμη των εταιρειών λόγω της πανδημίας, σύμφωνα με την έρευνα ΙMMΑR (Image Market Media Audit Report) που πραγματοποιεί η Reputation Unique κάθε 2 χρόνια στους επίσημους stakeholders. Θετική είναι η διάθεση των ερωτώμενων απέναντι στην ελληνική φαρμακοβιομηχανία συγκριτικά με τις πολυεθνικές. Επίσης προέκυψε θεαματική αύξηση του δείκτη αισιοδοξίας για το μέλλον, τόσο για τις ελληνικές, όσο και για τις πολυεθνικές εταιρείες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από το κλίμα ανατροπής και αμφισβήτησης (2012), στην θεαματική επανάκαμψη της αισιοδοξίας (2014) κι από εκεί στην κόπωση και απογοήτευση (2016), φτάσαμε στην τάση κατανόησης και διάθεση για συνεργασία (2018) και τελικά στην αναγνώριση της αξίας του κλάδου το 2020 που δημιουργεί για πρώτη φορά ένα μεγάλο και «ορθάνοιχτο» παράθυρο ευκαιρίας συνεργασίας.

Αξίζει να αναφερθεί η άποψη των συλλόγων ασθενών σε παγκόσμιο επίπεδο αναφορικά με τη φαρμακοβιομηχανία. Η ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ασθενο-κεντρικών στρατηγικών της φαρμακοβιομηχανίας, στην μετά Covid-19 εποχή επισημάνθηκε από την κ. Alex Wykeιδρύτρια της PatientView.

Η ημερίδα διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Πολιτικής Υγείας και η Reputation Unique . Η εκδήλωση τέλεσε υπό την αιγίδα  του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) και του PhRMA Innovation Forum (PIF). Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους και απεύθυναν χαιρετισμό ο Υπουργός Υγείας  Θ.Πλεύρης και ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων,  Χρ.Δήμας.

Πηγή: virus.com.gr
Facebook
LinkedIn
X
ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης