Η υπηρεσία βασίζεται σε ακριβή, πραγματικά δεδομένα πωλήσεων, σε επίπεδο barcode, τα οποία αντλούνται απευθείας από τα ERP των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Στην σχετική ανακοίνωση της IQVIA αναφέρεται πως «για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα στις εταιρίες αλλά και στα συνεργαζόμενα με την IQVIA φαρμακεία, να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των πωλήσεων της αγοράς, διαχωρισμένη στα ηλεκτρονικά και στα φυσικά φαρμακεία, με την ποιότητα που προσφέρει η IQVIA».
Από στοιχείατ ης υπηρεσίας ePharmacy audit, προκύπτει ότι το ηλεκτρονικό φαρμακείο, αποτελεί σταθερά πλέον το 15% του συνόλου της αγοράς του φαρμακείου, με το φυσικό σημείο να αποτελεί το υπόλοιπο 85%. Η συμμετοχή των OTC (over the counter) και PEC (personal care – καλλυντικά) κατηγοριών κυμαίνεται αθροιστικά μεταξύ 82% και 94% στο σύνολο των πωλήσεων του ηλεκτρονικού φαρμακείου, με τα OTC να παρουσιάζουν σταθερή αύξηση (20,5%), σε κυλιόμενη 12μηνη βάση, και τα PEC μικρή μείωση (-2,4%).
Η μεθοδολογία και τα βασικά χαρακτηριστικά της υπηρεσίας είναι:
- Ακρίβεια και Αξιοπιστία
Καθημερινή συλλογή δεδομένων πραγματικών πωλήσεων σε επίπεδο κωδικού προϊόντος (barcode), απευθείας από τις βάσεις δεδομένων και τα ERP συστήματα των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών φαρμακείων.
- Αναγωγή στο σύνολο της Αγοράς του Ηλεκτρονικού Φαρμακείου
Με βάση ακριβή δεδομένα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της εγχώριας αγοράς των ηλεκτρονικών φαρμακείων και εφαρμόζοντας προηγμένες στατιστικές μεθοδολογίες αναγωγής, η IQVIA παρέχει αξιόπιστη, στατιστική αποτύπωση του συνόλου της αγοράς.
- Αποτύπωση της Πραγματικής Εγχώριας Καταναλωτικής Ζήτησης
Διαχωρισμός των καταναλωτικών πωλήσεων (B2C) από τις χονδρεμπορικές (B2B) σύμφωνα με τον τύπο του παραστατικού αγοράς και μέσω πρόσθετων στατιστικών ελέγχων ποιότητας.
Πλέον ότι τα δεδομένα των ηλεκτρονικών φαρμακείων κωδικοποιούνται και κατηγοριοποιούνται όπως και στα φυσικά φαρμακεία, με βάση τα παγκόσμια πρότυπα της IQVIA. Το γεγονός αυτό διευκολύνει τους πελάτες αφού εξασφαλίζει ταχύτητα και ορθότητα στην σύγκριση και ανάλυση πωλήσεων ανά κανάλι φαρμακείου.
Χάρη σε πρόσθετα δεδομένα που συλλέγονται μέσα από τις βάσεις και τα ERPs των ηλεκτρονικών φαρμακείων, οι φαρμακοποιοί έχουν πρόσβαση σε ευρεία γκάμα υπηρεσιών ανάλυσης (analytics):
- της γεωγραφικής κατανομής των αγορών,
- της άμεσης ανάλυσης των αποτελεσμάτων για προωθητικές καμπάνιες,
- της βελτιστοποίησης της τιμολογιακής και εκπτωτικής πολιτικής, καθώς και
- της αποτελεσματικότητας της καμπάνιας ενός brand ή μιας εταιρίας.
Αξιοποιώντας τα αναλυτικά δεδομένα, οι φαρμακοποιοί έχουν την δυνατότητα λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων με προσδοκία να επιτύχουν την ανάπτυξή τους στον ταχέως εξελισσόμενο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Παρέχοντας αξιόπιστη αποτύπωση των πωλήσεων, επιμερισμένη στο κανάλι του φυσικού και του ηλεκτρονικού φαρμακείου, η υπηρεσία ePharmacy audit αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο, τόσο για τα φαρμακεία όσο και για τις εταιρίες, στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων για την βελτιστοποίηση της απόδοσής τους. Ταυτόχρονα ενισχύει την θέση της IQVIA ως το gold standard στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων στην αγορά του φαρμακείου.
Πηγή: virus.com.gr