Blog

Αρχική » Blog » Συνεντεύξεις / Αρθρογραφία » Η επιμόρφωση και η «μεταμόρφωση» των δεξιοτήτων και των ρόλων των στελεχών, αναγκαία στο μεταβαλλόμενο φαρμακευτικό περιβάλλον

Blog

Η επιμόρφωση και η «μεταμόρφωση» των δεξιοτήτων και των ρόλων των στελεχών, αναγκαία στο μεταβαλλόμενο φαρμακευτικό περιβάλλον

Συνέντευξη της Ντανιέλας Μάλο, Προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Management.

Η Ντανιέλα Μάλο ηγείται τους τελευταίους έξι μήνες της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Management (Ε.Ε.Φα.Μ.), ενώ παράλληλα κατέχει τη θέση Marketing Manager στη φαρμακευτική εταιρεία ΒΙΑΝ, όπου εξειδικεύεται στη διαχείριση προϊόντων ΜΗΣΥΦΑ και προϊόντων Αυτοφροντίδας. Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο που η πανδημία έχει οδηγήσει σε ένα σκληρό μαραθώνιο τα στελέχη της φαρμακευτικής αγοράς, αποτελεί προτεραιότητά της, όπως εξηγεί σε συνέντευξή της στο f.daily, η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών δράσεων της Ε.Ε.Φα.Μ. «Τα στελέχη -τώρα περισσότερο από ποτέ- έχουν ανάγκη από επιμόρφωση για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το “τσουνάμι” των αλλαγών που έχουν συντελεστεί και θα πρέπει αρχικά να επενδύσουν στην καλύτερη κατανόηση του ταξιδιού των ασθενών ή/και καταναλωτών και να αναπτύξουν ολιστικές λύσεις που συνδυάζουν διαγνωστικά εργαλεία, συσκευές και φαρμακευτικά προϊόντα», σημειώνει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «το μέλλον της φαρμακευτικής αγοράς είναι τα ίδια της τα στελέχη και η Ε.Ε.Φα.Μ. αποτελεί ένα χώρο επιμόρφωσης, επαγγελματικής ανάπτυξης και διασύνδεσης αυτών».

Ποια είναι η επαγγελματική σας «διαδρομή» μέχρι την ημέρα που αναλάβατε την προεδρεία της Ε.Ε.Φα.Μ;

Είμαι ενεργό μέλος στην ΕΕΦαΜ από το 2014 και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου τα τελευταία 4 έτη. Στην προηγούμενη διετία, υπήρξα η Επικεφαλής της Οργανωτικής Επιτροπής του 12ου Συνεδρίου της ΕΕΦαΜ, μία θέση στην οποία αποκόμισα πάρα πολλές εμπειρίες και με βοήθησε πολύ όταν ανέλαβα την Προεδρία, σε μία ομολογουμένως πολύ δύσκολη συγκυρία, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επίσης, είμαι Marketing Manager στην εταιρεία ΒΙΑΝ, εταιρία του Ομίλου Γιαννακόπουλου και ειδικεύομαι στη διαχείριση προϊόντων Consumer Healthcare. Από το 2013 έχω στην ευθύνη μου κορυφαία προϊόντα αυτοφροντίδας στην Ελλάδα, έχοντας διατελέσει σε θέσεις Product Manager, Digital Manager, Market Research Manager και Key Account Manager. Η καριέρα μου ξεκίνησε στο Ινστιτούτο Ελληνικών Εξαγωγών Ελλάδος, έχοντας συμμετάσχει στην συγγραφή μελετών της πορείας των ελληνικών εξαγωγών καθώς και διμερών σχέσεων της Ελλάδας με άλλες χώρες.

Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε βάλει υψηλά στην ατζέντα για τη θητεία σας στην Ε.Ε.Φα.Μ;

Οι στόχοι που είχα βάλει ψηλά στην ατζέντα της θητείας μου, όχι μόνο εγώ, αλλά και όλοι οι συνάδελφοι που βρισκόμαστε στο Διοικητικό Συμβούλιο είναι η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών δράσεων της ΕΕΦαΜ, καθώς πιστεύουμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικές για τα στελέχη την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε. Τα στελέχη, τώρα περισσότερο από ποτέ έχουν ανάγκη από επιμόρφωση ώστε να αντιμετωπίσουν το «τσουνάμι» των αλλαγών που έχουν συντελεστεί. Έτσι λοιπόν, πραγματοποιήσαμε το πιο πετυχημένο webinar της ΕΕΦαΜ όπου συμμετείχαν 700 στελέχη με τίτλο “Remote Communication: Skills & Practices during and after Covid-19 era”. Επίσης, στο τέλος του Οκτωβρίου ξεκινάει η 5η τάξη του miniMBA in Pharma, ένα άκρως επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα στελέχη της φαρμακευτικής αγοράς, υλοποιείται από το 2018 με πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Management (Ε.Ε.Φα.Μ.) σε συνεργασία με το Alba Graduate Business School. Τέλος, όπως σε κάθε θητεία, αυτή τη στιγμή είμαστε στη φάση προετοιμασίας για την οργάνωση του 13ου Συνεδρίου, ενός Συνεδρίου που αποτελεί την κορωνίδα όλων των εκδηλώσεων της ΕΕΦαΜ. Τις επόμενες ημέρες θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τα ονόματα των Προέδρων του Συνεδρίου.

Η Πανδημία πιστεύετε πως έφερε στο προσκήνιο αδυναμίες των στελεχών φαρμακευτικών επιχειρήσεων ή έδωσε αφορμή για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων;

Η πανδημία, μας ανάγκασε όλους να αυξήσουμε τις δεξιότητες της προσαρμοστικότητας που διαθέτουμε καθώς κληθήκαμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να ανταπεξέλθουμε σε πρωτόγονες συνθήκες όχι μόνο εργασίας αλλά και διαβίωσης γενικότερα.

Στην εποχή που ζούμε, ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πλέον δεδομένος. Οι ικανότητες και οι δεξιότητες μας, θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτά τα νέα δεδομένα. Ο νέος τρόπος εργασίας, απαιτεί να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία βασιζόμενοι στη δημιουργικότητα, τη διαίσθηση και την ηθική μας. Ας αποτελέσει η πανδημία, μια αφορμή ώστε να αναπτύξουμε όλες εκείνες τις δεξιότητες που χρειαζόμαστε σε αύτη την εποχή των απότομων, ανεξέλεγκτων και απροσδόκητων αλλαγών.

Έχει γραφτεί και είναι κοινώς αποδεκτό πώς η Covid-19 δημιουργεί ένα νέο status διεθνώς στα συστήματα υγείας. Θα επηρεαστεί πιστεύετε το ανθρώπινο δυναμικό των φαρμακευτικών επιχειρήσεων από αυτές τις αλλαγές;

Είναι γεγονός πως η ανθρωπότητα των 7 δισεκατομμυρίων ανθρώπων γνωρίζει μια από τις χειρότερες πανδημίες με εκατομμύρια θύματα και επιπτώσεις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές, κλπ. Όμως σήμερα παρά ποτέ, η ανθρωπότητα είναι εφοδιασμένη με τη συστηματική επιστημονική γνώση, την ανταλλαγή αυτής της γνώσης με αφάνταστη ταχύτητα σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, με συλλογικές στρατηγικές που περιλαμβάνουν δεκάδες κράτη.

Κάποιοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι ο κλάδος της φαρμακοβιομηχανίας και τα στελέχη της γενικά, έχουν ιστορικά καθυστερήσει να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες εποχές. Όμως, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, το μεγαλύτερο ποσοστό των εταιριών και εργαζομένων ανταποκρίθηκαν ιδιαίτερα γρήγορα. Οι leaders των επιχειρήσεων συγκεντρώθηκαν για να επιτρέψουν την προμήθεια βασικών φαρμάκων διασυνοριακά, να διαχειριστούν την ασφάλεια του εργατικού δυναμικού και να χειριστούν κυβερνητικούς περιορισμούς, ενώ άρχισαν να προετοιμάζονται για νέα εμβόλια και φάρμακα. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν δημιουργήσει κέντρα για την αντιμετώπιση κρίσεων με στόχο τη σωστή διαχείριση και τη σταθερότητα σε μια κατά τα άλλα ασταθή περίοδο.

Το ανθρώπινο δυναμικό έχει ήδη επηρεαστεί, κα όπως αναλύθηκε παραπάνω έχει ανταποκριθεί και με το παραπάνω σε αυτές τις αλλαγές.

Σε ποια πεδία θα πρέπει να επενδύσουν τα νέα στελέχη του φαρμακευτικού κλάδου;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στη φαρμακοβιομηχανία συνέβαινε ήδη πριν ο COVID-19 συγκλονίσει τον κόσμο στα θεμέλιά του. Ο συνδυασμός της τεχνολογίας που κινείται γρήγορα, με γνώμονα τον ασθενή/καταναλωτή και μια σχετικά αργή, συντηρητική βιομηχανία, που έχει συνηθίσει σε ένα σφιχτό ρυθμιστικό πλαίσιο, είναι ένα δίπολο που η βιομηχανία κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναγνώρισε και το ακολούθησε. Τα στελέχη της βιομηχανίας, θα πρέπει να επενδύσουν αρχικά στην καλύτερη κατανόηση του ταξιδιού των ασθενών ή/και καταναλωτών και να αναπτύξουν ολιστικές λύσεις που συνδυάζουν διαγνωστικά εργαλεία, συσκευές και φαρμακευτικά προϊόντα. Τα πεδία τα οποία θα αναπτυχθούν λόγω του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ενδεικτικά:

  • Ανάπτυξη νέων φαρμάκων με ταχύτατο τρόπο, όπως έγινε και με τα εμβόλια του COVID-19.
  • Ανάπτυξη τηλειατρικής.
  • Applications, ενσωματωμένοι αισθητήρες, φορετά ή άλλα ψηφιακά εργαλεία για την υποστήριξη και την εκπαίδευση των ασθενών ή παρακολούθηση δεικτών υγείας ή εξέλιξη της νόσου κλπ.
  • Δημιουργία εργαλείων ανάπτυξης διαδικτυακών σχέσεων με Επαγγελματίες Υγείας.
  • Ψηφιακές θεραπείες ως εναλλακτικές λύσεις.
  • Ανάπτυξη κλάδου Αυτοφροντίδας λόγω της περεταίρω ευαισθητοποίησης των πολιτών μετά από την πανδημία.

Τέλος, θα ήθελα να καταλήξω ότι, το μέλλον της φαρμακευτικής αγοράς, είναι τα ίδια της τα στελέχη, και η ΕΕΦΑΜ αποτελεί έναν χώρο επιμόρφωσης, επαγγελματικής ανάπτυξης και διασύνδεσης αυτών.

Πηγή: farmakeutikoskosmos.gr
Facebook
LinkedIn
X

Newsletter

Μείνετε ενημερωμένοι

Sign in

No account yet?

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Start typing to see posts you are looking for.