Blog

Αρχική » Blog » Ημερίδες / Συνέδρια / Σεμινάρια » HEART CAFE: Μιλώντας για τον καρκίνο του νεφρού

Blog

HEART CAFE: Μιλώντας για τον καρκίνο του νεφρού

Μια ουσιαστική και σε βάθος συζήτηση μεταξύ ασθενών και ιατρών, πάνω στα θέματα που απασχολούν τους ασθενείς με καρκίνο του νεφρού έλαβε χώρα πριν λίγες ημέρες στο πλαίσιο Ημερίδας του  Συλλόγου Καρκινοπαθών Εθελοντών Φίλων Ιατρών «Κ.Ε.Φ.Ι.»  στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus, με τίτλο «HEART CAFE: Μιλώντας για τον καρκίνο του νεφρού».

Oι ογκολόγοι παθολόγοι που παρευρέθηκαν στη συνάντηση μίλησαν για τον καρκίνο του νεφρού, αλλά κυρίως άκουσαν με προσοχή τις ιστορίες και τα βιώματα των ασθενών και απάντησαν σε ερωτήσεις τους που αφορούσαν όλα τα στάδια της νόσου, τις σχέσεις τους με τους θεράποντες ιατρούς τους και τα νοσοκομεία τα οποία επισκέπτονται, τους φόβους και τις ανησυχίες τους. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα βιώματα τους, καθώς επίσης και να συζητήσουν με τους διακεκριμένους ιατρούς.

Η εκδήλωση, την οποία εμπνεύστηκαν ο σύλλογος «Κ.Ε.Φ.Ι.» σε συνεργασία με την φαρμακευτική εταιρία IPSEN, πέτυχε τον δύσκολο στόχο να συνδυάσει την επικοινωνία και το μοίρασμα των εμπειριών ασθενών με καρκίνο νεφρού και την ενεργή συμμετοχή και συνεργασία των ιατρών, τη στήριξη ψυχολόγου και την πλαισίωση από εκπροσώπους του συλλόγου. Έτσι η συνάντηση δεν είχε μόνο τον επιστημονικό χαρακτήρα μιας ιατρικής ενημέρωσης, αλλά έδωσε «φωνή» στους ασθενείς να εκφράσουν απόψεις, προβληματισμούς και εμπειρίες για τη βελτιστοποίηση του ταξιδιού τους μέσα από τον αγώνα της ίασης. Σημειώνεται ότι όλοι οι ασθενείς ανεξαιρέτως είχαν το χρόνο να εκφράσουν τις απόψεις τους, καθώς η δομή της εκδήλωσης το επέτρεπε, καθώς κάθε τραπέζι είχε τον εκπρόσωπό του όπου συντόνιζε τη συζήτηση και εν συνεχεία την παρουσίαση των ευρημάτων στη ολομέλεια.

Στην όλη διαδικασία συμμετείχαν ενεργά οι διακεκριμένοι ιατροί:

  • Καραπάνου Χριστίνα, Ψυχολόγος Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια CBT και Πιστοποιημένη Ιατρικός Εκπαιδεύτρια Επιστημόνων Υγείας MCI,
  • Κουτσούκος Κωνσταντίνος, MD, MBA, Παθολόγος – Ογκολόγος, Β’ Ογκολογική Κλινική, Νοσοκομείο «Metropolitan»,
  • Νικολαΐδη Αδαμαντία, MD, MBA, Παθολόγος – Ογκολόγος, Αναπληρώτρια Διευθύντρια, Ογκολογική Κλινική «ΜΗΤΕΡΑ» και
  • Νικολάου Μιχάλης, MD, MSc, PhD, Παθολόγος – Ογκολόγος, Επιμελητής Α’, Α’ Παθολογική – Ογκολογική Κλινική, Γενικό αντικαρκινικό – Ογκολογικό Νοσοκομείο «Α Άγιος Σάββας»

Η πρόεδρος του συλλόγου «Κ.Ε.Φ.Ι.» Ζωή Γραμματόγλου ανοίγοντας τη συνάντηση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ο κύκλος συζητήσεων HEART CAFE αποτελεί μια νέα εμπειρία για τον σύλλογο, η οποία όμως έχει ήδη δώσει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθώς δίνει την ευκαιρία στους ασθενείς να μιλήσουν για όλα όσα διστάζουν ή δεν μπορούν λόγω άγχους, πίεσης χρόνου, ατολμίας να μιλήσουν στους θεράποντες γιατρούς τους. Εξέφρασε την ελπίδα οι συναντήσεις αυτές να γίνονται σε μόνιμη βάση και να καλύψουν όλες τις μορφές καρκίνου. «Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να έχουμε καλύτερη σχέση με τους γιατρούς μας και έτσι θα γίνεται καλύτερη και αποτελεσματικότερη η θεραπευτική διαδικασία», τόνισε η κ. Γραμματόγλου.

Σχολιάζοντας τη συνάντηση ασθενών και ιατρών, ο Μιχάλης Νικολάου, Παθολόγος – Ογκολόγος, Επιμελητής A, Α’ Παθολογική – Ογκολογική κλινική, Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας (ΕΟΠΕ)δήλωσε: «Αποτελεί ζητούμενο η αγαστή σχέση ασθενούς – γιατρού την σημερινή εποχή καθώς οι προσδοκίες διαρκώς αυξάνονται μέσα από την βελτίωση τόσο των ιατροτεχνολογικών μέσων όσο και των νέων και καινοτόμων φαρμάκων. Έντονος προβληματισμός υπάρχει από την πλευρά των ασθενών για την ενσυναίσθηση που πρέπει να διαθέτουν οι γιατροί. Το προφίλ και ο χαρακτήρας του γιατρού διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και ο κάθε ασθενής «κουμπώνει» σαν κλειδί με κλειδαριά με το γιατρό του δια μέσω σχέσης εμπιστοσύνης. Πόση αλήθεια αντέχει ο ασθενής αποτελεί πεδίο διερεύνησης του κλινικού που πρέπει να λειτουργεί υποστηρικτικά για τον ασθενή και σίγουρα να συναποφασίζει μαζί του, τουλάχιστον όπου υπάρχουν πέραν των μία θεραπευτικών επιλογών. Η αξία των Ογκολογικών Συμβουλίων στηρίζεται στην σωστή αλληλούχηση όλων των θεραπευτικών επιλογών και πρέπει να πραγματοποιείται για όλους τους ασθενείς».

Και πρόσθεσε: «Η υπόθεση «ογκολογικός ασθενής» πρέπει να αντιμετωπίζεται καθολικά, αφού δεν αποτελεί έργο μόνο ενός γιατρού, του παθολόγου –ογκολόγου, αλλά απαραίτητη είναι η δημιουργία Ομάδας Θεραπευτών, συμπεριλαμβανομένου του ψυχολόγου, του ψυχιάτρου, του κοινωνικού λειτουργού αλλά και κατά περίπτωση του ιατρού της φυσικής και ιατρικής αποκατάστασης. Εμπόδιο στην εμπέδωση της σχέσης γιατρού-ασθενούς αποτελεί ο μεγάλος φόρτος εργασίας, κυρίως των δημόσιων νοσοκομείων, με αποτέλεσμα οι γιατροί να είναι συχνά ασθενείς από το σύνδρομο της εργασιακής κόπωσης».

Η Μαντώ Νικολαΐδη, Παθολόγος – Ογκολόγος, Αναπληρώτρια Διευθύντρια στην Ογκολογική Κλινική «ΜΗΤΕΡΑ», δήλωσε: «Ευχαριστώ τους διοργανωτές της εκδήλωσης Heart Cafe για την πρόσκληση συμμετοχής μου. Μέσα σε κλίμα σύμπνοιας έγινε ένας γόνιμος διάλογος πάνω στα θέματα της καθημερινής αλληλεπίδρασης ογκολογικού ασθενούς- θεράποντος ογκολογία και συστήματος παροχής ογκολογικών υπηρεσιών».

Ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος, Παθολόγος Ογκολόγος στο Νοσοκομείο  Metropolitan, δήλωσε:  «Κατά τη γνώμη μου είναι πολύ σημαντικές τέτοιου τύπου συναντήσεις που φέρνουν μαζί ασθενείς και ιατρούς από διάφορα Νοσοκομεία, δημόσια και ιδιωτικά. Κάποιες φορές η πίεση της καθημερινότητας και ο φόρτος εργασίας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για να απαντηθούν όλες οι απορίες και να αναλυθεί με λεπτομέρειες το πλάνο μιας θεραπείας και πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες. Δίνεται έτσι η ευκαιρία να μοιραστούν οι ασθενείς την προσωπική τους εμπειρία από τη διάγνωση έως τη θεραπεία του καρκίνου και να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους. Μέσα από  διαδραστική επικοινωνία μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα που μπορούν να βοηθήσουν εμάς τους ιατρούς να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο, κυρίως στο κομμάτι της επικοινωνίας με τον ασθενή. Η φωνή των ασθενών πρέπει να ακούγεται δυνατά και εμείς οι θεράποντες να είμαστε δίπλα τους και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους. Για μια ακόμη φορά επισημάνθηκε ότι το ζητούμενο των ασθενών μας, εκτός από την άρτια και επιστημονικά έγκυρη ιατρική  φροντίδα, είναι η ενσυναίσθηση και η συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του θεραπευτικού πλάνου. Εύχομαι τέτοιες εκδηλώσεις να συνεχιστούν και να ενισχύουν τον δεσμό ασθενούς-ιατρού».

H Medical Director της IPSEN, Πηνελόπη Τριανταφυλλοπούλου δήλωσε: «Οι ασθενείς βρίσκονται διαρκώς στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε και είναι αυτοί που καθοδηγούν τη στρατηγική μας. Θεωρούμε καθήκον μας να υποστηρίζουμε τέτοιες δράσεις όπου οι φωνές των ασθενών ακούγονται και εμείς μπορούμε να αφουγκραστούμε τις πραγματικές τους ανάγκες».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της φαρμακευτικής εταιρείας IPSEN.

Πηγή: healthdaily.gr
Facebook
LinkedIn
X
ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης