Από τις 29 Μαρτίου 2023, η εκστρατεία ενεργοποίησης των ατόμων που ζουν με ατοπική δερματίτιδα “SKIP AD – Κάνε SKIP το βάρος της Ατοπικής Δερματίτιδας” είναι στον ‘αέρα’ μέσω της ιστοσελίδας www.skipad.gr. Η εκστρατεία ενημέρωσης είναι μία πρωτοβουλία της AbbVie, που στόχο έχει σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου να ενημερώσει, να ενδυναμώσει και να ενεργοποιήσει τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα ώστε να επικοινωνήσουν και να επισκεφθούν τον εξειδικευμένο επαγγελματία Υγείας, τον Δερματολόγο, για την έγκαιρη διάγνωση και τον σχεδιασμό εξατομικευμένης θεραπείας που συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.
Η ατοπική δερματίτιδα είναι μία χρόνια κνησμώδης, φλεγμονώδης δερματοπάθεια που προσβάλλει περίπου το 20% των παιδιών και το 5 έως 10% των ενηλίκων. Συχνά, εμφανίζεται στη βρεφική ηλικία και στο 30% των ασθενών συνεχίζει και στην ενήλικη ζωή, ενώ μπορεί να εμφανιστεί στην ενήλικη ζωή και στην τρίτη ηλικία. Η σημαντικότερη διαταραχή είναι η φλεγμονή που οδηγεί στην εμφάνιση ερυθρών βλαβών με πολλαπλές φυσαλίδες και έντονο κνησμό, ενώ το δέρμα γίνεται πιο παχύ στην περιοχή των βλαβών.
Ο κ. Σγούρος ανέφερε για τη νόσο και για την εκστρατεία ενημέρωσης ότι: “Σήμερα, είχαμε τη χαρά και την τιμή να συμμετέχουμε ως ΕΔΑΕ σε μια πολύ σημαντική συνέντευξη τύπου με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για την ατοπική δερματίτιδα, και κυρίως τη συνειδητοποίηση των πασχόντων για τη σημαντικότητα της δερματολογικής εξέτασης που θα βάλει έγκαιρα και αξιόπιστα τη διάγνωση της νόσου. Με βάση αυτό το δεδομένο, ο σύγχρονος δερματολόγος θα επιλέξει και θα οργανώσει σωστά τη βέλτιστη θεραπευτική προσέγγιση, στηριζόμενος κυρίως στην ένταση των συμπτωμάτων της νόσου. Έτσι, λοιπόν, σήμερα, με τη βοήθεια των καινοτόμων θεραπειών που έχουμε στη διάθεσή μας μπορούμε να απαλλάξουμε τους ιδιαίτερα ταλαιπωρημένους ασθενείς μας, από τα βασανιστικά συμπτώματα της ατοπικής δερματίτιδας, καθώς και να αποκαταστήσουμε πλήρως την ιδιαίτερα διαταραγμένη ποιότητα ζωής τους”.
Ο κ. Γρηγορίου πρόσθεσε ότι: “Η Ατοπική Δερματίτιδα είναι η πιο κοινή μορφή εκζέματος. Μπορεί τα πιο γνωστά -για το ευρύ κοινό- συμπτώματα να είναι ο κνησμός, η ερυθρότητα και η ξηρότητα του δέρματος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε το τεράστιο φορτίο που φέρουν οι ασθενείς και την αρνητική επίδραση στην ποιότητα ζωής τους. Για το λόγο αυτό, η καμπάνια SKIP AD μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός έγκυρης πληροφόρησης των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα”.
Ο κ. Βαμβακούσης ως Πρόεδρος του Συλλόγου Ασθενών “Επιδέρμια” τόνισε ότι: “Η ατοπική δερματίτιδα είναι μία νόσος με μεγάλο επιπολασμό που αφορά 230 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η μη μεταδοτική αυτή νόσος επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών, καθώς και των οικείων τους. Ο έντονος κνησμός και οι δυσκολίες στον ύπνο, είναι κάποια από τα πολυάριθμα συμπτώματα που επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα. Αξιοσημείωτο είναι πως το 45% των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα αναγκάζεται να περιορίσει τις κοινωνικές του δραστηριότητες. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος ‘Επιδέρμια’, εκπροσωπώντας τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα τονίζει, σήμερα, ότι η νόσος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής των ασθενών, και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα. Επιπλέον, θεωρούμε δεδομένο ότι η κατάλληλη θεραπεία συνεπάγεται τη μείωση του αντίκτυπου της νόσου και τη βελτίωση της ζωής μας. Ως ασθενείς διεκδικούμε την απρόσκοπτη πρόσβασή μας σε όλες τις θεραπευτικές επιλογές και την ισότιμη αντιμετώπιση των Ελλήνων ασθενών με τους αντίστοιχους Ευρωπαίους συνασθενείς μας”.
Ο κ. Παπαγεωργίου πρόσθεσε ότι: “Στην AbbVie, οι ασθενείς είναι ο σκοπός μας και οι ανάγκες τους τροφοδοτούν το πάθος μας να προάγουμε την έρευνα στο πεδίο της δερματολογίας. Η καμπάνια SKIP AD μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός έγκυρης πληροφόρησης των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα και έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της ενημέρωσης, ενδυνάμωσης και ορθής διασύνδεσης ασθενών και δερματολόγων. Η κατανόηση των συμπτωμάτων από τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα μπορεί να προσφέρει δύο πράγματα: πρώτον, να μπορέσει ο ασθενής να επικοινωνήσει σωστά τις δυσκολίες που βιώνει στην καθημερινότητά του και δεύτερον να συναποφασίσει με τον γιατρό του την κατάλληλη διαχείριση της νόσου. Το www.skipad.gr είναι πλέον διαθέσιμο σε όλες και όλους, και αποτελεί έναν θεμέλιο λίθο στην ενεργοποίηση των ασθενών”.