Blog
Blog
Από τη Γουόλμσλι στον Μιλς: Η GSK επιμένει στην ανάπτυξη

Εμπιστοσύνη στο μακροπρόθεσμο σχέδιό της προσπαθεί να εμφυσήσει η διοίκηση της GSK καθώς η εταιρεία παρουσίασε ένα ισχυρό τρίμηνο.
Η Έμμα Γουόλμσλι και ο διάδοχός της στη θέση του CEO της GSK, Λουκ Μιλς, διασφαλίζουν την πρόβλεψη του βρετανικού φαρμακευτικού ομίλου για πωλήσεις 40 δισ. λιρών στερλινών έως το 2031, βασισμένοι σε ένα ισχυρό τρίμηνο.
Η επικεφαλής της GSK διατηρεί τον στόχο παρά το γεγονός ότι το φάρμακο πολλαπλού μυελώματος της εταιρείας, Blenrep, επέστρεψε στην αγορά των ΗΠΑ με περιορισμένη ετικέτα, απ’ ό,τι αναμενόταν. Όπως επεσήμανε αναλυτής στην τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της GSK, η τρέχουσα εκτίμηση της αγοράς είναι 6 δισ. λίρες χαμηλότερη από τον στόχο της ίδιας της GSK.
Προβλέψεις
«Η ολόκληρη ομάδα μας μοιράζεται εμπιστοσύνη στις βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές», δήλωσε η Γουόλμσλι, προσθέτοντας ότι το χάσμα στις προβλέψεις αφορά κυρίως την ογκολογία και τις ανοσολογικές και φλεγμονώδεις παθήσεις.
«Ο αριθμός 40 είναι εφικτός και τον υποστηρίζω», είπε ο Μιλς, επαναλαμβάνοντας τα λεγόμενα της Γουόλμσλι. «Κοιτάξτε, η πλειονότητα των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε αυτόν [τον στόχο] είχαν προβλεφθεί από εμένα».
Η έκθεση του τρίτου τριμήνου είναι η τελευταία της Γουόλμσλι ως CEO της GSK, καθώς ο Μιλς —ο οποίος μέχρι πρόσφατα υπηρετούσε ως επικεφαλής εμπορικός διευθυντής— θα αναλάβει καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου 2026.
Σύμφωνα με τη Διευθύντρια Οικονομικών της GSK, Τζούλι Μπράουν, «τα αποτελέσματα των κλινικών δεδομένων και η εμπορική εκτέλεση θα κάνουν τη διαφορά».
Ογκολογία
Στον τομέα της ογκολογίας, το Blenrep αποτελεί μία περιοχή όπου η GSK είναι πιο αισιόδοξη, σημείωσε η Μπράουν. Οι απόψεις της GSK σχετικά με το αποτέλεσμα του αναστολέα PD-1 Jemperli, ως νεοεπικουρικής θεραπείας σε ορισμένους ασθενείς με καρκίνο του ορθού και των συζευγμένων αντισωμάτων–φαρμάκων (ADCs) που η GSK αδειοδότησε από τη Hansoh Pharma, διαφέρουν επίσης από εκείνες των αναλυτών όπως πρόσθεσε.
Η έγκριση του Blenrep από τον FDA την προηγούμενη εβδομάδα ως θεραπείας τρίτης γραμμής για το πολλαπλό μυέλωμα —αντί για ετικέτα δεύτερης γραμμής— μαζί με προειδοποίηση σε πλαίσιο (boxed warning) για οφθαλμική τοξικότητα και απαίτηση REMS (Risk Evaluation and Mitigation Strategy – στρατηγική διαχείρισης κινδύνου) που επιβάλλει ο FDA, προκάλεσαν συζήτηση για τις εμπορικές προοπτικές του φαρμάκου. Η GSK είχε προηγουμένως τοποθετήσει τις μέγιστες πιθανές πωλήσεις του Blenrep σε πάνω από 3 δισ. λίρες.
Παρά την απαίτηση REMS, οι ανάγκες παρακολούθησης είναι στην πραγματικότητα ελαφρύτερες απ’ ό,τι στην αρχική κυκλοφορία του Blenrep, με περίπου το μισό βάρος αναφοράς δεδομένων από ό,τι αρχικά, επεσήμανε η Γουόλμσλι.
Μαθαίνοντας από την εμπειρία κυκλοφορίας του Blenrep στην Ε.Ε., η GSK θα εστιάσει στη στήριξη των ιατρών με τους πρώτους λίγους ασθενείς ώστε να διασφαλίσει ότι κατανοούν το δοσολογικό σχήμα και τη διαχείριση της οφθαλμικής τοξικότητας, είπε ο Μιλς στην τηλεδιάσκεψη των επενδυτών.
Αναπνευστικές παθήσεις
Οι αγορές των αναπνευστικών παθήσεων στις οποίες στοχεύει το depemokimab είναι ανταγωνιστικές, όπως παραδέχτηκε ο Μιλς. Ωστόσο, ο επερχόμενος CEO τόνισε ως πλεονέκτημα τη χορήγηση από επαγγελματία υγείας σε συνδυασμό με μεγάλες περιόδους μεταξύ θεραπειών (δύο φορές τον χρόνο), που εξασφαλίζουν συμμόρφωση και περιορίζουν τις παροξύνσεις της νόσου και τις νοσηλείες.
«Αυτό είναι πιθανότατα το πιο ενδελεχώς μελετημένο εμπορικά προϊόν της GSK», είπε ο Μιλς.
«Το 86 % των πνευμονολόγων δηλώνουν ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει νέο πρότυπο φροντίδας όταν τους δείχνουμε την προβλεπόμενη ετικέτα, και το 82 % δηλώνουν ότι θα το εξέταζαν πριν από άλλα φάρμακα, με διαφορετικό μηχανισμό δράσης.
Οι εκπληξεις
Δύο εκπλήξεις ήρθαν από τα εμβόλια, καθώς το κορυφαίο εμβόλιο κατά του έρπητα ζωστήρα Shingrix και το εμβόλιο RSV Arexvy ξεπέρασαν τις προσδοκίες κατά 58% και 13% αντίστοιχα, σύμφωνα με την Jefferies.
Ενώ η απόδοση του τρίτου τριμήνου οδήγησε την GSK να αναμένει επίτευξη στο ανώτερο άκρο της καθοδήγησής της για τα εμβόλια, η Γουόλμσλι δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι «παραμένουμε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το περιβάλλον στις ΗΠΑ».
Για το Arexvy, η ετήσια αύξηση πωλήσεων κατά 36% σε σταθερά νομίσματα δεν προήλθε από την αγορά των ΗΠΑ.
Οι κυκλοφορίες στην Ευρώπη ενίσχυσαν επίσης το Shingrix, το οποίο απέφερε πωλήσεις 830 εκατ. λιρών στο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 13% σε ετήσια βάση (σταθερά νομίσματα).
Αντίθετα, η αγορά των ΗΠΑ αποδείχθηκε αρνητικός παράγοντας, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 15%, «λόγω της συνεχιζόμενης επιβράδυνσης στη διείσδυση μη εμβολιασμένων καταναλωτών που είναι δύσκολο να κινητοποιηθούν», ανέφερε η ανακοίνωση της GSK στις 29 Οκτωβρίου.
Η GSK βλέπει θετικό σημάδι στην αναπροσαρμογή της στρατηγικής του Shingrix ώστε να επικεντρώνεται σε ομάδες με συννοσηρότητες και υψηλό κίνδυνο στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Μιλς.
Ωστόσο, «η χώρα θα παραμείνει δύσκολη, λόγω μακροοικονομικών παραγόντων γύρω από τα εμβόλια», πρόσθεσε.
Πηγή: healthpharma.gr
