Καθώς οι ασθενείς ολοένα και περισσότερο απαιτούν χαμηλότερο κόστος μεν, αλλά και πιο εύκολες στη χρήση τους υπηρεσίες παροχή φροντίδας, κορυφαίοι έμποροι λιανικής όπως η Walmart, η Amazon, η CVS και η Walgreens παρεμβαίνουν για να καλύψουν τις ανάγκες τους, εκμεταλλευόμενες τη ρευστότητά τους, κάτι που οι παραδοσιακοί πάροχοι δεν διαθέτουν. Στο πλαίσιο αυτό, και οι τέσσερις εταιρείες έχουν επιταχύνει τις επενδύσεις τους στην υγειονομική περίθαλψη, εισχωρώντας σε νέους τομείς, από την πρωτοβάθμια περίθαλψη μέχρι την τηλεϊατρική.
Ακολουθούν πέντε προβλέψεις για το πώς θα αναδιοργανωθει η αγορά της λιανικής όσον αφορά την υγειονομική περίθαλψη
1. Οι έμποροι λιανικής θα αξιοποιήσουν τα δυνατά τους σημεία.
Η πρόκληση για κάθε εταιρεία-αλυσίδα θα είναι να αξιοποιήσει τα δυνατά της σημεία για να κατακτήσει το μερίδιο-στόχο της αγοράς, δήλωσε η Natalie Schibell, ανώτερη αναλύτρια της Forrester. «Θα δούμε έναν έντονο ανταγωνισμό και αν αυτές οι εταιρείες δεν διαφοροποιηθούν θα αποτύχουν», ανέφερε η ίδια.
Hδη, η CVS προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο παροχής φροντίδας, με προσφορές από την παράδοση συνταγών έως την πρωτοβάθμια περίθαλψη. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Νοέμβριο (του 2021) τα σχέδιά της να κλείσει 900 καταστήματα και να δημιουργήσει τρεις τύπους καταστημάτων: ένα για την πρωτοβάθμια περίθαλψη, ένα με τοποθεσίες Health HUB και ένα με παραδοσιακά καταστήματα.
Η Amazon, από την άλλη, έχει υιοθετήσει παρόμοια προσέγγιση, επεκτείνοντας τις υπηρεσίες εικονικής φροντίδας μέσω της τηλεϊατρικής και τις υπηρεσίες φροντίδας στο σπίτι. Κατά την Schibell, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του κορυφαίου λιανέμπορου έγκειται στη μαζική καταναλωτική βάση και την εκτεταμένη αλυσίδα εφοδιασμού που διαχειρίζεται.
«Έχει μια σημαντική πελατειακή βάση και, τελικά, αυτό θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές φαρμάκων για τους πελάτες της Amazon, κάτι που αποτελεί τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», ανέφερε η ίδια.
2. Εξατομικευμένη εμπειρία υγειονομικής περίθαλψης από τους λιανοπωλητές.
Χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες, οι έμποροι λιανικής θα επικεντρωθούν στην προσαρμογή της εμπειρίας των καταναλωτών στην υγειονομική περίθαλψη ενισχύοντας την πρόσβασή τους, αλλά και την εμπιστοσύνη τους, δήλωσε ο George Van Antwerp, διευθύνων σύμβουλος της Deloitte.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι λιανοπωλητές θα πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία κάθε τοποθεσίας, όταν καθορίζουν ποιες υπηρεσίες θα προσφέρουν και ποιες ειδικότητες γιατρών θα πρέπει να προσλάβουν.
Όπως τόνισε ο ίδιος, το αποτύπωμα ορισμένων υπηρεσιών σε μια Πανεπιστημιούπολη μπορεί να φαίνεται πολύ διαφορετικό από αυτό που μπορεί να υπάρχει σε μια κοινότητα ηλικιωμένων.
Στο πλαίσιο αυτό, εκτίμησε η Schibell, η Walmart με περισσότερες από 5.000 σημεία λιανικής σε όλη τη χώρα,θα διαπρέψει σε αγροτικές περιοχές, όπου η πρόσβαση στην περίθαλψη είναι περιορισμένη. Αναφερόμενη δε στην περίπτωση της CVS, τόνισε ότι ανοίγει νέες κλινικές και θα πρέπει να είναι στρατηγικό για το πού τις τοποθετεί. «Η πραγματικότητα είναι ότι η εταιρεία θα δημιουργήσει περισσότερα έσοδα σε πιο εύπορες κοινότητες. Δεν ξέρω ποια θα είναι η στρατηγική τους, αλλά ιστορικά, αυτό έχουμε δει», ανέφερε η ίδια.
3. Περισσότερα χρήματα θα διατεθούν στην πρωτοβάθμια περίθαλψη
Ιατρεία λιανικής που θα προσφέρουν πρωτοβάθμια φροντίδα εμφανίζονται σε όλη τη χώρα, καθώς οι εταιρείες διπλασιάζουν τις επενδύσεις τους.
Η Walgreens αύξησε το μερίδιό της στην εταιρεία πρωτοβάθμιας φροντίδας VillageMD τον Οκτώβριο (2021) για να γίνει ο πλειοψηφικός ιδιοκτήτης επενδύοντας 5,2 δισ. δολ., με στόχο να ανοίξει εκατοντάδες κλινικές μέσω της συνεργασίας της τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Οι παραδοσιακοί πάροχοι θα πρέπει να προσαρμοστούν εάν θέλουν να επιβιώσουν, ψηφιοποιώντας τις υπηρεσίες τους όπου είναι δυνατόν και διευκολύνοντας τους ασθενείς να κλείνουν τα ραντεβού τους, είπε η Schibell.
4. Οι έμποροι λιανικής θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα διαλειτουργικότητας.
Εάν οι έμποροι λιανικής θέλουν να είναι η μοναδική πηγή του καταναλωτή για την πρωτοβάθμια φροντίδα, πρέπει να δημιουργήσουν λύσεις για την κοινή χρήση των δεδομένων.
Η στήριξη σε κλινικές ευρείας χρήσης για ένα μέρος της φροντίδας ενός ασθενούς, θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του συνολικού κόστους, είπε η Schibell. Ωστόσο, αν και ορισμένοι έμποροι λιανικής έχουν κάνει προσπάθειες να συνδέσουν τα αρχεία ασθενών, όπως η Walmart με το ηλεκτρονικό αρχείο υγείας της Epic, οι τρέχουσες λύσεις δεν επιτρέπουν πλήρως το νέο μοντέλο φροντίδας που προτείνουν αυτές οι εταιρείες.
Είναι μια ρευστή προσέγγιση που προκαλεί ανησυχία, σύμφωνα με την Schibell, τονίζοντας ότι θα υπάρχουν ασθενείς οι οποίοι αφού πάνε στον γιατρό τους στην πρωτοβάθμια περίθαλψη μπορεί στη συνέχεια να επισκεφτούν ένα γιατρό στο CVS ή τη Walmart και άρα πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα, ότι ο φάκελος του ασθενούς περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες.
Ο Huseby, επικεφαλής συνεργάτης στην εταιρεία συμβούλων Kearney’s retailing Healthcare, είπε ότι οι εταιρείες ενδέχεται να επιδιώξουν λύσεις διαλειτουργικότητας μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών το τρέχον έτος.
5. Περισσότερες επενδύσεις σε λύσεις cloud.
Το να βλέπει κανείς δυνητικά εκατομμύρια ασθενείς, απαιτεί ισχυρά συστήματα συλλογής δεδομένων και αναλύσεων.Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδικοί αναμένουν από τους λιανοπωλητές ότι θα διαθέσουν περισσότερα χρήματα σε τεχνολογίες που βασίζονται στο cloud για το εύρος των αναγκών τους.
Η συνεργασία της CVS με τη Microsoft, που ανακοινώθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου, στοχεύει στην εξατομίκευση της εξυπηρέτησης πελατών αξιοποιώντας τα εργαλεία του τεχνολογικού γίγαντα —ειδικά το cloud computing. Ως μέρος της συνεργασίας, το φαρμακείο σχεδιάζει να μεταφέρει 1.500 νέες επιχειρηματικές εφαρμογές στο Azure.
Τον Ιούλιο, η Amazon κυκλοφόρησε τις Υπηρεσίες της για την Υγεία, με λύσεις που βασίζονται στην υγειονομική περίθαλψη, τη γονιδιωματική και τα βιοφάρμακα. Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ο γίγαντας βιοτεχνολογίας Gilead Sciences θα χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες cloud της.
Πηγές: www.fiercehealthcare.com
Πηγή: iatronet.gr