Άμεσο έλεγχο των ιατρικών τους δεδομένων θα αποκτήσουν σύντομα οι πολίτες, καθώς ετοιμάζεται η επέκταση των λειτουργιών της εφαρμογής myHealth, αφού φαίνεται πως αντιμετωπίζονται και ζητήματα διασύνδεσης.
Όπως ανέφερε από το βήμα του Συνεδρίου Healthworld, που διοργάνωσε το ΕλληνοΑμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οι πολίτες το επόμενο διάστημα θα έχουν πρόσβαση στα ιατρικά τους δεδομένα, με αρχή τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής myHealth. Επιπροσθέτως, θα μπορούν να εξουσιοδοτούν την πρόσβαση και στους επαγγελματίες υγείας της επιλογής, αλλά και στα δεδομένα που θα έχουν πρόσβαση. Στόχος είναι η σταδιακή κατάργηση της «χαρτούρας» των φυσικών παρεμπτικών.
Έως σήμερα στην εφαρμογή μπορούσε κανείς να δει μόνο συνταγές και παραπεμπτικά, αλλά και την εκτέλεση τους.
«Πάνω σε τρεις άξονες βασίζουμε τις συνολικές δράσεις που θέλουμε να κάνουμε. Ο πρώτος άξονας είναι ότι θέλουμε ίδιος ο πολίτης να έχει απόλυτο έλεγχο των δικών του ιατρικών δεδομένων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης.
«Το επόμενο διάστημα μέσα από το myΗealth app θα πραγματοποιηθεί το επόμενο βήμα που είναι οι διαγνωστικές εξετάσεις και το ιστορικό του ασθενούς να εμφανίζεται απολύτως ψηφιακά καταγεγραμμένο. Ταυτόχρονα δίνουμε τη δυνατότητα στον ασθενή να εξουσιοδοτεί ο ίδιος ένα νοσοκομείο, μία κλινική, ένα γιατρό, να επιλέγει ποια δεδομένα θα δώσει. Θέλουμε να ξεφύγουμε από την διακίνηση των πολλών εγγράφων», εξήγησε.
«Περνάμε σε μια νέα εποχή, όπου πλέον θα διαχειρίζεται ο πολίτης μέσω δικών μας εφαρμογών τα δικά του data και θα έχει πλήρη γνώση και έλεγχο για το ποιος τα βλέπει, είτε αυτός είναι ένας ιδιώτης γιατρός, είτε μία δημόσια δομή υγείας είτε μια οποιοδήποτε άλλη δημόσια δομή», συμπλήρωσε.
Ο δεύτερος άξονας σχετίζεται με την κυβερνοασφάλεια, καθώς τα δεδομένα υγείας είναι «το πιο ευαίσθητο κομμάτι των προσωπικών δεδομένων ενός πολίτη και άρα η εμπιστοσύνη που δείχνεις, στις δομές, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στο Υπουργείο Υγείας για να έχει την αρμοδιότητα, την ευθύνη της φιλοξενίας δεδομένων και της διαχείρισης τους, είναι πάρα πολύ σημαντική», εξήγησε.
Ο κ. Κυρανάκης εκτίμησε ότι, δεδομένου ότι οι επιθέσεις των χάκερ σε κάθε βάση δεδομένων θα είναι ολοένα και πιο συχνές, ολοένα και πιο εξελιγμένες, τα υπουργεία πρέπει να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά και να εξασφαλίζουν ότι τα δεδομένα υγείας των πολιτών θα έχουν το ανώτατο επίπεδο διασφάλισης, που θα επιτρέψει να είμαστε ανθεκτικοί απέναντι σε επιθέσεις.
Η πρόσβαση του πολίτη σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές είναι ο τρίτος άξονας δράσης. «Προχωρά το πρόγραμμα συμβολής και συνεργασίας των κέντρων υγείας και των νοσοκομείων με το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης, ώστε να κλείνονται ψηφιακά τα ραντεβού καθώς και όλη η διαδικασία που περνά ένας ασθενής από την ώρα που μπαίνει για νοσηλεία σ’ ένα νοσοκομείο», σημείωσε ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σταδιακά η διαδικασία αυτή θα γίνεται ψηφιακά. Αλλά αυτή η μετάβαση «δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη», διευκρίνισε.
«Ήδη μιλάμε με διοικήσεις νοσοκομείων που είναι πιο έτοιμες από άλλες και έχουμε ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, ώστε να μην περνάει ασθενείς αυτό που λίγο πολύ όλοι μας σε κάποιο σημείο της ζωής μας, έχουμε περάσει. Δηλαδή να πηγαίνουμε με τον άνθρωπο μας στο νοσοκομείο και μέσα στην αγωνία, στο άγχος που έχουμε για το τι θα συμβεί κατά τη νοσηλεία, να πρέπει να συμπληρώσουμε και όλα αυτά τα έντυπα και τα έγγραφα τα οποία ούτως ή άλλως μηχανογραφούνται. Άρα θα γλιτώσουμε χρόνο στο ανθρώπινο δυναμικό ενός νοσοκομείου του ΕΣΥ καθώς αυτά τα δεδομένα μπορούν να περαστούν ψηφιακά από τον πολίτη, ίσως και πριν την επίσκεψη του σε ένα νοσοκομείο».