Blog

Αξιολόγηση στα νοσοκομεία από τους πολίτες – Πώς θα τα βαθμολογούν οι ασθενείς

Σε αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους πολίτες, που χρησιμοποιούν τις δημόσιες δομές υγείας προχωρά το υπουργείο υγείας. Με βάση το σχέδιο εντός των επόμενων εβδομάδων, αναμένεται να ξεκινήσει ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα, μέσω του οποίου οι ασθενείς θα μπορούν να βαθμολογούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας από το ΕΣΥ, ώστε να προκύπτουν και συμπεράσματα για την βελτίωση των δομών.

Ήδη ο σχεδιασμός έχει ξεκινήσει ενώ αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή ακόμη και στο τέλος του μήνα όπως τουλάχιστον δήλωσε ο υφυπουργός υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.

Με βάση έγκυρες πληροφορίες, το νέο σύστημα ψηφιακής αξιολόγησης αναμένεται να ξεκινήσει σε πρώτη φάση στα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας, όπου οι ασθενείς όταν θα παίρνουν το εξιτήριο θα λαμβάνουν αμέσως μετά ένα sms στο κινητό τους, ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης και της βαθμολόγησης των υπηρεσιών υγείας.

Στο επόμενο στάδιο, η αξιολόγηση θα επεκταθεί στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) αλλά και στα παιδιατρικά νοσοκομεία.

Χαρακτηριστικά μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Θεμιστοκλέους τόνισε πώς ξεκινάμε ένα σύστημα αξιολόγησης στο ΕΣΥ. Όσοι ασθενείς παίρνουν εξιτήριο από τα δημόσια νοσοκομεία θα λαμβάνουν ένα SMS στο κινητό τους. Το μήνυμα αυτό θα περιέχει έναν σύνδεσμο προς ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορούν να αξιολογούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους.

Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση


Η πρόσβαση στο ψηφιακό ερωτηματολόγιο θα γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και οι ασθενείς θα απαντούν σε 36 ερωτήσεις ανώνυμα.

Στο σημείο αυτό ο κ.Θεμιστοκλέους διευκρίνισε πώς οι ασθενείς θα αξιολογούν την υγειονομική φροντίδα όχι το ιατρικό κομμάτι. Αν ο γιατρός του εξήγησε τι έχει να κάνει το νοσοκομείο, αν φεύγοντας από το νοσοκομείο πήρε οδηγίες, αν το προσωπικό ήταν συνεργάσιμο, ευγενικό, αν η ξενοδοχειακή υποδομή ήταν ικανοποιητική. Είχαν σεντόνια στο νοσοκομείο; το φαγητό ήταν καλό; Από αυτό θα μπορούμε εμείς να λαμβάνουμε πληροφορία, να αξιολογούμε την διοίκηση του νοσοκομείου, έτσι ώστε να φτάσουμε να μπορούμε να μετρήσουμε την ποιότητα και αφού την μετρήσουμε να μπορέσουμε να τη βελτιώσουμε.

Να σημειωθεί εδώ ότι κάθε νοσοκομείο θα έχει πρόσβαση αποκλειστικά στα αποτελέσματα της δικής του αξιολόγησης, έτσι ώστε αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα ο εκάστοτε διοικητής να προχωρά σε άμεσες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Πηγή: healthreport.gr
Facebook
LinkedIn
X