Blog

Άδωνις Γεωργιάδης: Από τις 15 Ιουλίου ξεκινάει η τηλεφωνική γραμμή «1566» για όλες τις υπηρεσίες Υγείας – Πώς θα λειτουργεί

Ξεκινάει από τις 15 Ιουλίου η νέα ενιαία γραμμή επικοινωνίας «1566», η οποία θα συγκεντρώσει και θα διευκολύνει όλες τις υπηρεσίες Υγείας για τους πολίτες σε όλη την Ελλάδα όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

«Από τις 15 Ιουλίου η γραμμή επικοινωνίας «1566» θα γίνει συνώνυμη για όλες τις παροχές και υπηρεσίες Υγείας που έχει ανάγκη ο πολίτης» ανέφερε ο υπουργός Υγείας ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ενημερώνοντας την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων σχετικά με την υπογραφή Σύμβασης για την «Ανάπτυξη και Λειτουργία, Μηχανισμού Συντονισμού, Πλοήγησης και Πολυκαναλικής Εξυπηρέτησης του Υπουργείου Υγείας».

Ο κ. Γεωργιάδης, ανέφερε ότι η ανάπτυξη αυτού του πολυκαναλικού συστήματος εξυπηρέτησης «θα λύσει τα πάντα που αφορούν του πολίτες για τις υπηρεσίες Υγείας και θα επιφέρει μια τεράστια επανάσταση».

Ο υπουργός ανέφερε ότι το σύστημα αυτό είναι βασισμένο στην λογική της λειτουργίας του κέντρου 1535 της ΔΥΠΑ. Η ανάπτυξη και λειτουργία του μηχανισμού συντονισμού πλοήγησης και πολυκαναλικής εξυπηρέτησης του Υπουργείου Υγείας είπε «θα αντικαταστήσει όλες τις άλλες τηλεφωνικές γραμμές για υπηρεσίες Υγείας που σήμερα είναι ουκ έτσι αριθμός που θα πρέπει να καλέσει ο πολίτης για να εξυπηρετηθεί».

Άδωνις Γεωργιάδης: Πώς θα λειτουργεί η τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή


Με αυτό το νέο σύστημα είπε ο υπουργός θα υπάρχει ο αριθμός 1566 για όλες τις υπηρεσίες και «σε λίγα χρόνια θα γίνει το συνώνυμο των Υπηρεσιών Υγείας». Θα είναι δωρεάν, σε αντίθεση με άλλες πενταψήφιες τηλεφωνικές γραμμές που λειτουργούν σήμερα και είναι επί πληρωμή για όλους.

Ο πολίτης από οποιαδήποτε περιοχής της Ελλάδας, μέσω αυτής της γραμμής θα μπορεί να κλείσει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε ιατρό, για ηλεκτρονική συνταγοράφηση, για προσωπικό ιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του έχει το φάρμακο που έχει ανάγκη και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας.

Θα στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό και με συστήματα ΑΙ ο πολίτης θα εξυπηρετείται και θα κατευθύνεται γρήγορα.

Παράλληλα, ο υπουργός ανέφερε ότι το «1566» θα λειτουργεί αμφίδρομη υπηρεσία Υγείας, καθώς θα καλεί και αυτό τον πολίτη για να τον ενημερώνει για τα προγράμματα προληπτικής Υγείας που μπορεί να κάνει, να του υπενθυμίζει τα ιατρικά του ραντεβού κλπ και με τον τρόπο με την πάροδο του χρόνου θα καταστεί ο συνοδοιπόρος του πολίτη».

Στον σχεδιασμό εξέλιξης ανάπτυξης του πολυκαναλικού αυτού συστήματος, ανέφερε ο υπουργός είναι να προστεθούν ψηφιακοί βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης -όπως αυτοί που θα μπουν στο “myhealth app” για να μπορεί ο πολίτης να λαμβάνει υπό την επίβλεψη ιατρού συμβουλές.

Ο υπουργός, ανέφερε ότι η δημιουργία του αυτού κέντρου εξυπηρέτησης, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το αρχικό ύψος του διαγωνισμού ήταν ύψους 21 εκατ. ευρώ, το έργο κατοχυρώθηκε στα 20.040.415 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έχει προαίρεση άλλα περίπου 7.000.000 ευρώ. Θα ολοκληρωθεί έως τις 30 Ιουνίου 2026 οπότε θα έχει όλε στις υπηρεσίες του σε χρήση. Έγινε ο διαγωνισμός και το έχει αναλάβει μια μεγάλη κοινοπραξία με εταιρείες εγνωσμένου κύρους και εμπειρία.

Άδωνις Γεωργιάδης: Έκανε μίνι απολογισμό της θητείας του
Ο κ. Γεωργιάδης, παράλληλα, προχώρησε σε ένα μίνι απολογισμό της θητείας του στο Υπουργείο Υγείας παρουσιάζοντας στοιχεία, που όπως ανέφερε είναι διαθέσιμα σε οποιοδήποτε θέλει να τα αντλήσει και να ελέγξει, ενώ προχώρησε και σε εξαγγελίες.

Αναφέρθηκε στην Ψηφιακή Πλατφόρμα Αξιολόγησης Υπηρεσιών από Ασθενείς, στην κατ΄οίκον διανομή φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ, στις λίστες των χειρουργείων, στο βραχιολάκι αλλά και στο Clawback και στο Rebate των διαγνωστικών κέντρων το οποίο πριν ενάμιση χρόνο «ξεπερνούσε το 45%, σήμερα τρέχει με κάτω από 22% με μια σειρά μέτρων που ελήφθησαν, ώστε να μπορούν να επιβιώσουν»

Στον ηλεκτρονικό φάκελλο και οι απεικονιστικές εξετάσεις
Για το «Μyhealth app»,ο υπουργός είπε ότι πάνω από 1.000.000 πολίτες σήμερα έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητός τους και «τις επόμενες ημέρες στον ηλεκτρονικό φάκελο θα προστεθούν και οι απεικονιστικές εξετάσεις», ενώ «εδώ και 20 ημέρες οι γιατροί στα επείγοντα ιατρεία έχουν πρόσβαση στον Φάκελου του ασθενούς, ώστε να έχουν πλήρη εικόνα για ασφαλέστερες και ταχύτερες διαγνώσεις και θεραπείες.

Πηγή: healthreport.gr
Facebook
LinkedIn
X