Blog

Αρχική » Blog » Συνεντεύξεις / Αρθρογραφία » Πιο ανθρώπινο έκανε το φαρμακευτικό marketing ο κορωνοϊός

Blog

Πιο ανθρώπινο έκανε το φαρμακευτικό marketing ο κορωνοϊός

Πιο ανθρώπινο έκανε το φαρμακευτικό marketing ο κορωνοϊός

Oλοι οι κλάδοι και οι εταιρείες προσπάθησαν να προσαρμοστούν στα δεδομένα του lockdown, λέει η κα. Σοφία Νάσιου, Global Marketing Manager, Medochemie HQ και Πρόεδρος Δ.Σ. της Ε.Ε.Φα.Μ.

Οι πιεστικές ανάγκες επιτυχούς ανταπόκρισης στις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊου, ήταν αυτές που ώθησαν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν αστραπιαία στη «νέα καθημερινότητα», επενδύοντας στην επιτάχυνση του ψηφιακού τους μετασχηματισμού διασφαλίζοντας έτσι τη συνέχεια της επιχειρησιακής και εμπορικής δραστηριότητας και τη βιωσιμότητά τους. Απόρροια αυτού,  αποστάσεις πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων διανύθηκαν από τις επιχειρήσεις κυριολεκτικά σε χρόνο Dt.

Γεγονός, μας λέει η κα. Σοφία Νάσιου, Global Marketing Manager, Medochemie HQ και Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ε.Φα.Μ. είναι ότι έχοντας μπροστά μας την πανδημία του COVID-19, είδαμε πώς όλοι οι κλάδοι και οι εταιρείες προσπάθησαν να προσαρμοστούν στα δεδομένα του lockdown και να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε θέματα που τους αφορούσαν. Πιο συγκεκριμένα,  σύμφωνα με την ίδια, υιοθέτησαν νέους τρόπους προστασίας του ανθρώπινου δυναμικού τους, και φρόντισαν για τη διατήρηση, στο βαθμό που ήταν εφικτό, των επαφών και σχέσεων με τους συνεργάτες, πελάτες και εταίρους τους αλλά και τη συνέχιση των δραστηριοτήτων τους με βάση την εταιρική στρατηγική τους.

Τα δεδομένα που συνέθεταν τη «νέα νόρμα» για το χώρο του Φαρμάκου και της ευρύτερης αγοράς Υγείας, διέφεραν κατά πολύ από οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία και απαιτούσαν πολύ προσεκτικό σχεδιασμό αναφορικά με το τι και πώς θα σχεδίαζαν οι φαρμακευτικές εταιρείες, οι εταιρείες προϊόντων υγείας αλλά και αυτές με ιατροτεχνολογικά – διαγνωστικά, οι οποίες ήταν και συνεχίζουν να βρίσκονται στην καρδιά του οπλοστασίου για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Όμως, όπως τονίζει, το οικοσύστημα παροχής υπηρεσιών υγείας δεν περιλαμβάνει μόνο  τα στελέχη των εταιρειών – αλλά και τους επαγγελματίες υγείας, το νοσηλευτικό προσωπικό, τα νοσοκομεία, τα φαρμακεία και τις Υγειονομικές Αρχές, με τους οποίους όχι μόνο δεν έπρεπε να χαθεί η επαφή, αλλά και να δημιουργηθούν άμεσα οι προϋποθέσεις, όπου δεν υπήρχαν, για εξ αποστάσεως επικοινωνία με τους επικεφαλής των εταιρειών. Άρα, υπογραμμίζει με λίγα λόγια, έπρεπε να κατανοήσουμε τις νέες ανάγκες της αγοράς, να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια της επικοινωνίας και να συνεχίσουμε τη λειτουργία μας γρήγορα και αποτελεσματικά.

‘’Πώς το κάνεις όμως αυτό, δηλαδή πως συνεχίζεις να επικοινωνείς και να μιλάς για φαρμακευτικά προϊόντα και υπηρεσίες, σε μία παγκόσμια κρίση που θέτει επί της ουσίας σε κίνδυνο την δημόσια υγεία;’’ αναρωτιέται το διοικητικό στέλεχος της Medochemie HQ. Και  φυσικά, συμπληρώνει, το ερώτημα αφορά κυρίως το πώς το κάνεις με ευαισθησία και χωρίς να θεωρηθείς ψυχρός και χωρίς ενσυναίσθηση, όταν ο φόβος, ιδιαίτερα στην αρχή έχει κορυφωθεί. Και απαντά η ίδια :Ό,τι κάναμε μέχρι εχθές, έπρεπε να αξιολογηθεί εκ νέου, να επαναδιατυπωθεί και να επανασχεδιαστεί.

Η απόφαση, επισημαίνει η κα. Σ. Νάσιου, ήταν να κινηθούμε πάνω στους βασικούς άξονες Ευθύνη – Προσαρμοστικότητα – Αυθεντικότητα με παράλληλη αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους ανθρώπους μας και πρώτα και κύρια απέναντι στους ασθενείς.

Σε στιγμές σαν αυτές που ζήσαμε, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ενεργείς με εταιρική υπευθυνότητα και οι πράξεις σου να αντανακλούν πώς δίνεις προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια των ανθρώπων, ενώ παράλληλα αφουγκράζεσαι και απαντάς στις κοινωνικές ανησυχίες, υπογραμμίζει η ίδια.  Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά : οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν πολλές. Ας είμαστε ειλικρινείς, ο κίνδυνος να φανούμε πως εκμεταλλευόμαστε το φόβο των ανθρώπων ήταν στην τρέχουσα κατάσταση τεράστιος. Από την άλλη όμως, σε περιόδους δοκιμασίας όπως αυτή, μας δίνεται η ευκαιρία να οικοδομήσουμε την αξιοπιστία μας, μεταφέροντας ακριβείς πληροφορίες και διατηρώντας την παρουσία μας- το οποίο και προσπαθήσαμε. Προσαρμοστήκαμε σε νέες τεχνολογίες, έχοντας αποδεχτεί πως μέχρι σήμερα ο φαρμακευτικός χώρος δεν είχε ενσωματώσει πλήρως το digital transformation και την εξ’ αποστάσεως επικοινωνία στο βαθμό που μπορούσε. Τέλος, η απλότητα, η διαφάνεια και η διατήρηση ανοιχτών καναλιών επικοινωνίας που ακολουθήσαμε ήταν η πιο αποτελεσματική προσέγγιση σε περιπτώσεις κρίσεως, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα”.

‘Eξαιτίας των νέων αυτών συνθηκών που προέκυψαν και μεσούσης της πανδημίας, υπογραμμίζει η κα. Σ. Νάσιου, επανεξετάσαμε την επαφή με τους επαγγελματίες υγείας, αυξάνοντας την επαφή μέσω remote detailing, τηλεφωνικών επαφών, e-meeting, e-mails και newsletters και δημιουργώντας γρήγορα υλικά επικοινωνίας που μπορούσαν να δώσουν πληροφόρηση για θέματα άμεσου ενδιαφέροντος για το κοινό μας.

Όπως λέει, το να το πετύχεις αυτό, σεβόμενος την κείμενη νομοθεσία για το GDPR, μπορούμε να πούμε πως αποτελεί έναν μικρό άθλο. Και συμπληρώνει: συνεχίσαμε να παρέχουμε επιστημονική εκπαίδευση, μέσω διοργάνωσης webinars σε μία περίοδο που υπήρχε δίψα για αξιόπιστη ενημέρωση και δημιουργήσαμε και υποστηρικτικό υλικό για ασθενείς (ενημερωτικά φυλλάδια σε ηλεκτρονική μορφή, εκπαιδευτικά video κ.λπ.) σε μορφή που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν οι γιατροί. Ολοκληρώνοντας, ανέφερε, η  κρίση της πανδημίας COVID-19 γέννησε παράλληλα και την ευκαιρία να αποτελέσουμε τους φάρους πληροφόρησης για όλους τους εταίρους μας, εξελίσσοντας τους διαύλους επικοινωνίας μας.

Πηγή: iatronet.gr
Facebook
LinkedIn
X
ΣΥΝΔΕΣΗ

Δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος της Ε.Ε.Φα.Μ;

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την βέλτιστη εμπειρία περιήγησης στην σελίδα μας.
Πληκτρολογήστε και πατήστε enter για να δείτε τα αποτελέσματα αναζήτησης